Małopolska próbuje sprzedać dwa EN81
WojewództwoMałopolskie wystawiło na sprzedaż swoje jednostki EN81. Składy od dłuższegoczasu są już wyłączone z eksploatacji.
Oferty tym razem można składać do 29 października 2020 roku.
Do kupienia są:
1) autobus szynowy z napędem elektrycznym, typ: 308B,oznaczenie serii EN81-001 (producent: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A., rokprodukcji: 2005),
2) autobus szynowy znapędem elektrycznym, typ: 308B, oznaczenie serii EN81-002 (producent:: PojazdySzynowe PESA Bydgoszcz S.A., rok produkcji: 2005).
Jednostki o numerach 001 i 002 są wyłączone z ruchu od kilkulat i województwo zrezygnowało z wykonania niezbędnych przeglądów. WcześniejMałopolska zrezygnowała z korzystania z jednostek EN81-005 – 008, które byłyleasingowane. Składy wróciły do PESY, obecnie nie mają zatrudnienia.
Obecnie w eksploatacji są dwa składy tej serii o numerach003 i 004, należące do Świętokrzyskiego Urzędu Marszałkowskiego.
Podstawowe danetechniczne pojazdów EN81
Szerokość toru 1435mm
System zasilania 3kVDC
Szerokość pojazdu 2830mm
Wysokość pojazdu – pudła nad główką szyny / całkowita 3640mm/4010mm
Całkowita długość pojazdu (ze zderzakami) 26500mm
Liczba miejsc siedzących 60
Masa własna pojazdu 52t
Pudło (nadwozie) pojazdów oparte jest na dwóch dwuosiowychwózkach z czego jeden jest toczny, a drugi napędowy. Pojazdy posiadają obniżonąpodłogę na jej części powierzchni oraz specjalnie wysuwane stopnie przy drzwiach,ułatwiające wejście do Pojazdów osobom niepełnosprawnym. Pojazdy wyposażone sąw dwie pary drzwi wejściowych, odskokowo-przesuwnych o prześwicie 1 300 mm. Wśrodkowej części składu zamontowana jest obudowana toaleta z obiegiemzamkniętym przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Przedział pasażerów jestklimatyzowany. Przedział pasażerów jest klimatyzowany. Po obu stronach pojazduznajdują się identyczne kabiny maszynisty oddzielone od przedziału dlapasażerów, zamykane przeszklonymi drzwiami.
Aktualny stanpojazdów
Pojazdy zostały wyłączone z eksploatacji w 2013 roku i nieposiadają aktualnego świadectwa sprawności technicznej pojazdu kolejowego.Uzyskanie dopuszczenia Pojazdów do ruchu kolejowego możliwe jest poprzeprowadzeniu przeglądu poziomu P5. Pojazdy w stanie nieczynnym znajdują sięna terenie zaplecza technicznego w Suchej Beskidzkiej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Stwierdzono następujące usterki techniczne Pojazdów,wynikające z długotrwałego wyłączania z eksploatacji:
1) autobusszynowy EN81-001:
pęknięta szyba czołowa w przedniej górnej części kabinymaszynisty na długości około 700 mm,
przemoczona i uszkodzona podłoga w środkowej części pojazdu,
niesprawne akumulatory,
zabrudzone siedzenia pasażerów (w tym na kilku siedzeniachznajdują się ubytki materiału obiciowego – przetarcia),
możliwa dekompletacja podzespołów układów sterowania,instalacji elektrycznych, sygnalizacji i innych,
skorodowane grzejniki boczne w części środkowej,
skorodowane na zewnątrz pudło (nadwozie) z wykwitamikorozyjnymi oraz ubytkami blach.
2) autobusszynowy EN81-002:
niesprawne akumulatory,
zabrudzone siedzenia pasażerów (w tym na kilku siedzeniachznajdują się ubytki materiału obiciowego – przetarcia),
zdekompletowane wyposażenie przedziału WC, brak kilku kloszyw lampach sufitowych,
możliwa dekompletacja podzespołów układów sterowania,instalacji elektrycznych, sygnalizacyjnych i innych,
skorodowane na zewnątrz pudło (nadwozie) z wykwitami korozyjnymioraz ubytkami blach.
Łączna cena wywoławcza za sprzedaż dwóch sztuk pojazdów to 192.000,00zł netto.