Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Małopolska: Nie będzie dofinasnowania linii Kraków – Nowy Sącz

inforail
28.10.2013 10:30

Budowa linii kolejowej z Krakowa przez Podłęże – Piekiełko do Nowego Sącza i dalej do granicy państwa ze Słowacją nie została ujęta w zestawie głównych połączeń ustalonych przez Komisję Europejską. To może ją w ogóle przekreślić – alarmuje w Gazecie Krakowskiej Grzegorz Biedroń, radny wojewódzki z Limanowej, szef komisji rozwoju sejmiku małopolskiego. – Kilka dnia temu europejski komisarz do spraw transportu zapowiedział nową sieć kolejową TEN-T dla Europy. Cała połud- niowo-wschodnia część Polski jest pusta. Nie ma trasy Podłęże – Piekiełko. To skandal – powiedział 'Krakowskiej’ Biedroń. – Biała plama na terenie jednej czwartej kraju to zlekceważenie 10 milionów Polaków, gdyż w przybliżeniu tylu mieszka na terenie województw lubelskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego i małopolskiego – mówi. Biedroń zwraca uwagę, że w rozdaniu unijnych środków na lata 2014-2020, nastawionym na rozwój kolei, przewagę ma Polska zachodnia i połączenia w kierunku Wiednia.
Podaje przykład Słowacji z liczbą jedynie 5,5 mln mieszkańców, która będzie miała dwie szybkie magistrale kolejowe. Więcej w Gazecie Krakowskiej.