Małopolska: Linia Katowice – Oświęcim deficytowa
Decyzja Zarządu Województwa Małopolskiegodotycząca ograniczenia oferty idofinansowania w rozkładzie jazdy2015/2016 połączenia relacjiKatowice? Oświęcim(a nie jak w rozkładzie 2014/2015 relacjiKatowice ? Oświęcim ? Czechowice Dziedzice)wynika z ograniczonychmożliwości finansowych województwa, ale przede wszystkim niskiej rentowności irosnącego deficytu na tej linii.
Małopolski Urząd Marszałkowskipoinformował, że analizy dotyczące linii kolejowej nr 93 Katowice ?Oświęcim ? Czechowice Dziedzice nie wykazywały potencjału przewozowego. Koszturuchomienia 19 pociągów w ciągu doby na tej trasie to 3,1 mln zł (1,5 mln zbudżetu Województwa Małopolskiego). Prognozy przewoźnika ? spółki KolejeŚląskie ? wykazywały natomiast, że liczba pasażerów na tej trasie to zaledwie 1010osób w ciągu całej doby.
Aktualnie trwają prace nad projektem nowejumowy przewozowej ze spółką Koje Śląskie na rozkład jazdy 2015/2016. Zarząd WojewództwaMałopolskiego wyraził przekonanie, że tylko współpraca przy organizacji ifinansowaniu publicznego transportu zbiorowego pozwoli na dostosowanie systemutransportowego do potrzeb mieszkańców i turystów, zarówno jeśli chodzi opołączenia w granicach województwa jak i na liniach stykowych z innymiwojewództwami.
Wszystko wskazuje zatem na to, że w nowym rozkładziejazdy pociągiem z Katowic do Oświęcimia nie pojedziemy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Województwo Małopolskie poinformowało też,że w rozkładzie jazdy 2015/2016 przeznaczy 94,1 mln zł na dofinansowaniekolejowych przewozów pasażerskich. Kluczowe zmiany w przyszłym rozkładzieto zwiększenie połączeń kolejowych w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnejoraz przywrócenie zawieszonej dotąd linii nr 94 Kraków-Oświęcim.
„