Małopolska kupi kolejne pociągi elektryczne
W trakcie poniedziałkowej uroczystości wręczenia biletu dlapółmilionowego pasażera marszałek Marek Sowa zdradził m.in. dalsze plany KoleiMałopolskich. Wśród nich jest m.in. obsługa połączeń Kraków Główny ?Międzynarodowy Port Lotniczy Balice (planowany czas przejazdu tylko 18 minut,pociągi kursujące co 30 minut), a także Kraków ? Miechów (przewidywany czasprzejazdu 40 minut) oraz Kraków ? Tarnów (przewidywany czas przejazdu ok. 75minut, a dla pociągu przyspieszonego ok. 60 minut ). Koleje Małopolskieplanują, że na obu trasach w godzinach szczytu, czyli między 5 a 9 rano orazmiędzy 15 a 19, pociągi będą jeździły co pół godziny, a poza nim ? co godzinę.Jak dodał marszałek, Województwo Małopolskie kupi też kolejne pociągielektryczne.
Tematem poniedziałkowego briefingu była również rozbudowaSzybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Jak tłumaczył m.in. prezes Ryszard Rębilas,docelowy plan zakłada, że pociągi Kolei Małopolskich będą wozić pasażerów także na trasach: Kraków ?Trzebinia/Chrzanów oraz Sędziszów ? Kraków ? Podbory Skawińskie. Do zakończeniabudowy podstawowego układu Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej niezbędne jest jednakzakończenie dwóch dużych inwestycji realizowanych przez PKP PLK, czyli budowa drugiej pary torów z Dworca Głównegoprzez Płaszów do Bieżanowa oraz łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie ? KrakówKrzemionki.
W ciągu zaledwie sześciu miesięcy (tzn. od 14 grudnia 2014r.) Koleje Małopolskie przewiozły pół miliona pasażerów. Jak wynika zestatystyk ? w godzinach porannego szczytu pociągi przewożą w jednym składzie natrasie Wieliczka ? Kraków ponad 200 osób.
? Cieszymy się bardzo, że Koleje Małopolskie tak dobrzeprzyjęły się na trasie między Krakowem a Wieliczką. Świadczy o tym rosnąca zkażdym miesiącem liczba pasażerów. Przewidujemy, że milionowy pasażerprzejedzie pociągiem już we wrześniu tego roku ? mówił marszałek Marek Sowa,dodając, że według szacunków za około 5 lat Koleje Małopolskie będą wozić natrasie Kraków ? Wieliczka ? Kraków ok. 15 tys. pasażerów dziennie, a więc tyle,ile w najlepszym okresie lat 80-tych.
Jak podkreślali w poniedziałek marszałek Marek Sowa, członekZarządu Województwa Małopolskiego Jacek Krupa oraz prezes Zarządu KoleiMałopolskich Ryszard Rębilas, Koleje Małopolskie z każdym miesiącem przekonujądo siebie coraz więcej pasażerów. W grudniu 2014 r. małopolskie pociągiprzewiozły ponad 26 tys. osób, podczas gdy w kwietniu br. ? aż 117 tys. osób.
Trudno się temu dziwić ? już teraz Koleje Małopolskie mogąpochwalić się wieloma autami:
? nowoczesnymtaborem (10 elektrycznych pociągów klimatyzowanych pociągów),
? dogodną siatkąpołączeń (pociągi odjeżdżają o stałych godzinach, co 30 minut, kursując odgodz. 5.10 do godz. 23.10 z Krakowa i od 5.08 do 23.38 z Wieliczki)
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
? biletemzintegrowanym z komunikacją miejską w Krakowie (pasażer kupujący bilet na 70minut może poruszać się koleją, a także w tym czasie skorzystać z ofertykrakowskiej komunikacji miejskiej). Osoby codziennie podróżujące do pracy,szkoły, na uczelnię mogą korzystać ze Zintegrowanego biletu okresowego ważnegow różnych środkach transportu.
? zintegrowanymsystemem autobusowo-kolejowy na terenie gminy Wieliczka (autobusy wożąpasażerów na trasie Wieliczka Rynek-Kopalnia ? Byszyce oraz Wieliczka Rynek-Kopalnia? Raciborsko)
? możliwością kupnabiletów także na pociągi Przewozów Regionalnych w kasach i w pociągach KoleiMałopolskich (jeden bilet na trasy dwóch przewoźników).
? świetnąpunktualnością (według ranking Urzędu Transportu Kolejowego za IV kwartał 2014r. Koleje Małopolskie były najpunktualniejszym przewoźnikiem w kraju, aż 99, 81proc. kursów odbywało się zgodnie z rozkładem jazdy).