Małopolska chce całkowicie zrezygnować z EN81
Wracamy do tematumałopolskich EN81. Jak się okazuje Małopolski Urząd Marszałkowski chce pozbyćsię wszystkich takich składów.
Województwo Małopolskie występowało zarówno do Operatorówkolejowych jak i Organizatorów transportu kolejowego w całym kraju z ofertądzierżawy lub sprzedaży 6 szt. pojazdów serii EN81. Działania dotyczącedzierżawy lub sprzedaży 2 szt. tych pojazdów (nr 001 i 002) będących własnościąWojewództwa Małopolskiego będą w dalszym ciągu podejmowane ? poinformowało na BiuroPrasowe UMWM.
Ponadto dostaliśmy potwierdzenie, że Małopolskadefinitywnie rezygnuje z leasingowanych pojazdów. Biuro Prasowe Urzęduinformuje, że w2006 roku Województwo Małopolskie zawarło z konsorcjum firm ?PESA? BydgoszczS.A. i BRE Leasing sp. z o.o. (obecnie mLeasing sp. z o.o.) 10-letnią umowędostawy lekkich pojazdów szynowych w formie leasingu operacyjnego. Umowaobejmowała dostawę m.in. 4 szt. jednoczłonowych pojazdów z napędem elektrycznym(seria EN81). W bieżącym roku przedmiotowa umowa leasingu wygasła i WojewództwuMałopolskiemu przysługiwało prawo wykupu lub rezygnacja z wykupu objętych umowąpojazdów.
Dalsza eksploatacja pojazdów serii EN81wymaga skierowania ich na przegląd okresowy poziomu P4 oraz przeprowadzenieniezbędnej modernizacji. Z powodu braku ekonomicznego uzasadnieniaprzeprowadzenia przeglądów i modernizacji, Województwo Małopolskie podjęłodecyzję o rezygnacji z prawa wykupu 4 szt. autobusów szynowych z napędemelektrycznym.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Więcej informacji o jednostkach EN81 orazich dane techniczne znajdziecie w poniższym linku.
„