Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Malinowski: Remont naszych spalinówek się nie opłaca

inforail
31.01.2013 09:46
Kilka dni temu informowaliśmy na łamach InfoRail o ogłoszeniu przez PKP Intercity przetargu na zakup 10 lokomotyw spalinowych. O powodach podjęcia takiej decyzji informuje Janusz Malinowski, Prezes przewoźnika. Ogłoszenie przetargu stanowi ważny krok ku unowocześnieniu parku lokomotyw spalinowych spółki. Zdecydowaliśmy się na zakup nowego taboru, ponieważ lokomotywy serii SU45, którymi dysponujemy osiągają już graniczny okres eksploatacji i ich modernizacja nie jest uzasadniona ekonomicznie. Dziś chcąc prowadzić pociąg np. do Zamościa wynajmujemy lokomotywy i maszynistów od podmiotów zewnętrznych –mówi Malinowski. Lokomotywy SU45, o których wspomina Prezes PKP Intercity, zostały wyprodukowane w latach 1970-1976 w poznańskich zakładach Cegielskiego.   
Jakie lokomotywy kupią PKP Intercity? 
Poznaliśmy także trasy, na których nowe lokomotywy mają prowadzić pociągi. To relacje: Ełk –Korsze, Białystok –Suwałki –Szestokai, Ełk –Olecko –Suwałki, Rzeszów –Zamość, Rzeszów –Zagórz, Krzyż –Gorzów Wlkp. –Kostrzyn i Piła –Krzyż. Przetarg, o którym mowa jest pierwszym takim zamówieniem w historii PKP Intercity. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty będą brane pod uwagę następujące kryteria:
80% cena, z czego 60 pkt procentowych stanowi cena brutto za dostawę pojazdów i 20 pkt procentowych usługa utrzymania tj. stawka za 1 km przebiegu pojazdu),
20% kryterium terminu dostawy pojazdów. Podmiot, który złoży najkorzystniejszą ofertę na realizację zamówienia będzie miał 24 miesięcy od daty podpisania umowy.
Termin składania ofert wyznaczono na 12 marca 2013 r.