Madryt: RENFE zamówiło w CAF 107 pociągów regionalnych
inforail
03.07.2007 15:18
Madryt: RENFE zamówiło w CAF 107 pociągów regionalnych
Zarząd RENFE zdecydował się powierzyć zamówienie na trzy typy nowych pociągów regionalnych firmie CAF. Na zamówienie składa się:
– 50 zespołów spalinowych, trójwagonowych o iberyjskim rozstawie szyn (150 wagonów), z przygotowaniem pod montaż wózków ze zmiennym rozstawem kół.
– 23 elektryczne zespoły trakcyjne, pięciowagonowe o iberyjskim rozstawie szyn (115 wagonów)
– 34 elektryczne zespoły trakcyjne, pięciowagonowe, o iberyjskim rozstawie szyn (170 wagonów), z przygotowaniem pod montaż wózków ze zmiennym rozstawem kół.
– 50 zespołów spalinowych, trójwagonowych o iberyjskim rozstawie szyn (150 wagonów), z przygotowaniem pod montaż wózków ze zmiennym rozstawem kół.
– 23 elektryczne zespoły trakcyjne, pięciowagonowe o iberyjskim rozstawie szyn (115 wagonów)
– 34 elektryczne zespoły trakcyjne, pięciowagonowe, o iberyjskim rozstawie szyn (170 wagonów), z przygotowaniem pod montaż wózków ze zmiennym rozstawem kół.
W efekcie całe zamówienie obejmuje 107 pociągów, na które składają się 435wagony. Wartość tego kontraktu wynosi 1 miliard €, na który składają się pociągi w wartości 590 milionów €. Resztę stanowią usługi serwisowe, które będą wykonywane przez kolejne 14 lat. Tak duże zamówienia będą oznaczały znaczną poprawę standardu podróżowania. Dodatkowo interesującym jest wskazanie na konieczność przygotowania pociągów do zmiennego rozstawu kół. Hiszpania posiada sieć szerokotorową, oraz linie dużych prędkości, które są już normalnotorowe. Zamówienie tylu pociągów regionalnych z opcją na zastosowanie zmiennego rozstawu kół może stanowić sygnał o powolnym przechodzeniu Hiszpanii na sieć normalnotorową. Pociągi z najnowszego zamówienia będą dostarczane pomiędzy rokiem 2008, a 2011.
Pociągi spalinowe będą miały prędkość maksymalną 160 km/h oraz zaoferują 191 miejsc siedzących. Wagon środkowy będzie posiadał część z niską podłogą oraz zostanie przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Układ napędowy będzie się składał z czterech silników spalinowych o mocy 382kW, z hydrauliczną przekładnią.
23 pociągi elektryczne (o iberyjskim rozstawie) będą miały prędkość maksymalną 160 km/h. Pięć wagonów będzie posiadało sześć wózków, co oznacza, że będą zastosowane wspólne wózki dla dwóch wagonów. Ilość miejsc siedzących będzie wynosić 270. Również w tym przypadku jeden z wagonów będzie posiadał obniżoną podłogę, gdzie znajdą się urządzenia do przewozu osób niepełnosprawnych. Dodatkowo pociąg będzie w pełni klimatyzowany.
34 elektryczne zespoły trakcyjne (z opcją zmiennego rozstawu kół) będą zbudowane podobnie do serii 23 zespołów. Jednak będą one posiadały większą prędkość maksymalną –200 km/h, oraz będą posiadały dwa systemy napięciowe –25kV 50 Hz (sieć normalnotorowa) oraz 3kV= (sieć szerokotorowa).
Źródło: Komunikat prasowy CAF
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024