Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Madryt: Nowa lokomotywa koncepcyjna CAF – BITRAC

inforail
29.10.2007 12:14
CAF opracowało nową platformę lokomotyw o nazwie BITRAC. Nazwa ta wywodzi się od możliwości poruszania się nią zarówno po trasach zelektryfikowanych jak również pozbawionych trakcji. Lokomotywa będzie mogła poruszać się za pomocą energii elektrycznej na torach zelektryfikowanych oraz za pomocą agregatu spalinowego i przekładni elektrycznej na trasach pozbawionych trakcji. Dzięki zastosowaniu dwóch silników spalinowych w przypadku awarii jednego z nich istnieje możliwość kontynuacji podróży z mocą 50%. Lokomotywa jest konstruowana jako uniwersalna z prędkością maksymalną 120- 180km/h. Konstrukcja pudła pozwala na zbudowanie lokomotywy w wariancie normalnotorowym jak i szerokotorowym (iberyjskim) rozstawie. W zależności od zamówienia lokomotywa może zostać wykonana w układzie osi Bo’Bo’lub Co’Co’. Moc lokomotywy przy zasilaniu z silników spalinowych wynosi 2,9MW, oraz przy zasilaniu elektrycznym 4,45MW. Pierwsze zamówienie na lokomotywy Bitrac złożył FESUR. Kontrakt zakłada dostawę 9 lokomotyw Bitrac CC35600. Koncepcja tej lokomotywy idealnie wpisuje się w potrzeby polskich przewoźników towarowych, którzy często ciągną skład lokomotywą elektryczną, za którą znajduje się lokomotywa spalinowa, potrzebna aby wykonać manewry. Dzięki lokomotywie dwutrakcyjnej mogli by oni zmniejszyć koszty działalności.
Źródło: Komunikat prasowy CAF