Madryt: 300 km/h ze zmiennym rozstawem kół

inforail
03.07.2009 12:05

Hiszpański Talgo, znany ze swojej technologii zmiany rozstawu kół podczas jazdy pociągu, wykonał prototypowy pojazd Talgo 300, który jako pierwszy tego typu osiągnie 300 km/h w ruchu planowym. Talgo 300 powstało z pojazdu bazowego Talgo 250, czyli serii S-130, którą zamówiły koleje hiszpańskie RENFE. Składy Talgo 250 posiadają prędkość maksymalną 250 km/h oraz mają zabudowany system zmiany rozstawu kół (1435/1668 mm) zarówno w wagonach środkowych jak i skrajnych głowicach napędowych. Korzystając z tej bazy producent postanowił wyprodukować prototypowy Talgo 300, który ma pozwolić na osiąganie prędkości 300 km/h. Dzięki temu udałoby się zniwelować obecną różnicę w prędkości maksymalnej dla składów ze zmiennym i stałym rozstawem kół. Komercyjnie składy Talgo 300 mają być dostępne od 2012 roku.
Źródło: Opracowane na podstawie Lok-Report