Madryt: 15 pociągów serii S 130 z napędem hybrydowym

inforail
15.02.2010 16:06

Koleje hiszpańskie RENFE złożyły w konsorcjum Talgo/Bombardier zamówienie na zabudowę napędu hybrydowego w 15 składach S 130 (Talgo 250). Przewoźnik zamówił wcześniej 45 elektrycznych zespołów tego typu, natomiast przebudowa 15 składów będzie kosztować 78 milionów €. Przebudowane pociągi mają kursować między Madrytem a miastami Vigo i A Coruna i na części trasy będą wykorzystywały linię dużej prędkości o standardowym rozstawie szyn, natomiast w części niezelektryfikowane szerokotorowe linie konwencjonalne. Jednocześnie trwa budowa nowej linii dużej prędkości w tym kierunku, która będzie normalnotorowa i zelektryfikowana. Drugim miejscem ich eksploatacji będzie trasa Madryt –Murcia, gdzie również część trasy prowadzi po linii dużych prędkości, a część po niezelektryfikowanej trasie konwencjonalnej. Pierwsze składy mają zostać przebudowane do końca 2012 roku. W ramach tych prac w pierwszych wagonach za głowicą napędową zostaną zabudowane generatory spalinowe o mocy 1,8 MW każdy. Napęd będą stanowiły 12 cylindrowe silniki wysokoprężne produkcji MTU.
Źródło: Opracowane na podstawie Lok-Report