Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lux Express rzuca rękawicę Pendolino!

inforail
10.02.2015 11:11

Estoński przewoźnik Lux Express już oficjalnie w Polsce. Na dzisiejszej konferencji prasowej dyrektor generalny Hannes Saarpuu otwarcie zapowiada, że jego firma chce wypełnić lukę, jaka powstała między drogimi pociągami PKP Intercity i nie chodzi tu tylko o Pendolino a pociągami tanimi, które nie oferują wysokiego standardu. Między nimi są jeszcze auta osobowe. Lux Express chce także skusić na pokłady swoich autobusów właśnie kierowców, którzy obecnie wybierają samochody. Czym kusi estoński przewoźnik? Przede wszystkim komfortem i tańszymi biletami. Rzeczywiście standard oferowany przez fabrycznie nowe autobusy Scania Irizar i6 jest zdecydowanie wyższy niż ten oferowany przez pociągi TLK i skutecznie uśmiercone InterRegio. Przewoźnik od marca uruchomi 7 kursów na trasie Kraków MDA ?Warszawa Metro Wilanowska. Do ich obsługi zakupionych zostało 5 wspomnianych Irizarów. Na ich pokładzie pasażer będzie miał do dyspozycji zestawy multimedialne z tabletem na poprzedzającym siedzeniu, gorące napoje, klimatyzację, gniazda elektryczne i komfortowe, rozkładane fotele. Wszystko w cenie biletu. Nic z tych rzeczy nie znajdziemy na pokładzie pociągów TLK, w ograniczonym zaś zakresie w EIC i EIP. Skoro już o biletach wspomnieliśmy to za pokonanie trasy Kraków ?Warszawa zapłacimy maksymalnie 59 zł. Przewoźnik przygotował też cenę promocyjną ?15 zł. Dla stałych klientów przewidziano atrakcyjny pakiet zniżek. I tak w ramach programu lojalnościowego PINS pasażerowie, którzy odbędą 11-25 podróży z Lex Express dostaną na kolejne wyjazdy 15 % zniżki. Dalej, ci, którzy wybiorą przewoźnika 26-40 razy zyskają 30%, zaś VIP-y, czyli ci z ponad 40 kursami dostaną 40% zniżki. To kolejny element, którego brakuje w PKP Intercity. Przewoźnik kolejowy nie oferuje w zasadzie żadnych zniżek dla stałych klientów. Czas przejazdu na trasie Kraków ?Warszawa to 4 godziny i 25 minut. Jest on porównywalny z tym, jaki oferują pociągi TLK jadące przez Kielce. Hannes Saarpuu zdaje sobie sprawę z tego, że pociąg jadący CMK jest bezkonkurencyjny. Ale i drogi ?zastrzega. Dodajmy, że Lux Express chce przełamać także monopolistyczną pozycję PolskiegoBusa.com. Nie decyduje się jednak na wprowadzenie biletów za 1 zł. Jak podkreśla Saarpuu określono nie minimalną a maksymalną cenę biletu. Bilety można będzie kupić na stronie www.luxexpress.eu/pl oraz w biurach sprzedaży. Według ambitnych planów przewoźnika trasa Kraków ?Warszawa ma być dopiero początkiem ekspansji. Na razie przewoźnik ma 5 autobusów. Dalszy rozwój firmy zakłada flotę na poziomie 80 pojazdów. Jeszcze w te wakacje ma ich być 15. Także latem Lux Express chce uruchomić kolejne połączenia. Gdzie? To na razie tajemnica. Wiadomo jednak, że wszystkie są ?kolejowe?. W kręgu zainteresowania Estończyków pozostają kursy z Warszawy do: Gdańska, Olsztyna, Białegostoku, Kielc, Wrocławia, Łodzi Poznania i Torunia. Na wszystkich obecny jest także PolskiBus.com. Szykuje się zatem ciekawa rywalizacja. Do 2019 roku przewoźnik planuje uruchamiać po 2-3 trasy rocznie.