Lubuskie się asekuruje
Województwo Lubuskie zmienia zapisy w ogłoszeniu dotyczącym powierzenia Przewozom Regionalnym kolejowych przewozów pasażerskich w okresie obowiązywania rozkładów jazdy 2016/2017 ?2019/2020, dodając zapis mówiący, iż ?w przypadku, gdy Porozumienie w sprawie restrukturyzacji spółki ?Przewozy Regionalne?Sp. z o.o. utraci moc, organizator dokona wyboru operatora w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych, a tryb bezpośredniego zawierania umowy zostanie zastosowany w przypadku unieważnienia postępowania prowadzonego w trybie konkurencyjnym?. Czyżby lubuscy samorządowcy nie wierzyli w powodzenie planu ratunkowego dla największego polskiego przewoźnika kolejowego? Na to wygląda. Sytuację może wykorzystać chociażby Arriva, której bliskość granicy z Niemcami na pewno by pomogła. Przypomnijmy, że jest to spółka wchodząca w skład grupy Deutsche Bahn.
Dodajmy, że województwo w omawianych rozkładach jazdy planuje uruchomić połączenia na trasach:
1) Zielona Góra ?Zbąszynek ?Gorzów Wielkopolski;
2) Kostrzyn ?Gorzów Wlkp. ?Krzyż ?Poznań;
3) Zbąszynek ?Świebodzin ?Rzepin;
4) Zielona Góra ?Rzepin ?Frankfurt (Oder);
5) Żagań ?Żary ?Zielona Góra;
6) Zielona Góra ?Żary ?Węgliniec ?Jelenia Gór;
7) Żary ?Żagań ?Legnica;
8) Żagań ?Żary ?Forst (Lausitz);
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
9) Nowa Sól ?Zielona Góra ?Sulechów ?Zbąszynek ?Poznań;
Województwo zakłada także możliwość podjęcia decyzji o rozszerzeniu sieci połączeń kolejowych o następujące trasy:
1) Zielona Góra ?Gubin ?Guben,
2) Rzepin ?Sulęcin ?Międzyrzecz,
3) Leszno ?Wschowa ?Głogów (Żagań).
Województwo zamierzało natomiast bezpośrednio zawrzeć umowę o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego w transporcie kolejowym z przewoźnikiem ?Przewozy Regionalne?Sp. z o.o. w zakresie linii, obsługiwanych taborem elektrycznym:
?Wrocław ?Głogów ?Zielona Góra (w granicach województwa lubuskiego),
?Szczecin Główny ?Zielona Góra (w granicach województwa lubuskiego).