Lubuskie kupuje autobus szynowy
inforail
30.01.2012 12:00
Lubuskie kupuje autobus szynowy
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego ogłosił przetarg na dostawę fabrycznie nowego pojazdu szynowego z napędem spalinowym do kolejowych przewozów pasażerskich (tzw. autobusu szynowego). Oferty można składać do dnia 6 marca 2012 roku. Jedynym kryterium wyboru jest najniższa cena. Pojazd powinien być dostarczony w ciągu 6 miesięcy od dnia podpisania umowy, nie później niż do dnia 30 listopada 2012 roku. O zamówienie mogą ubiegać się producenci, którzy wykażą realizację dostawy co najmniej 1 sztuki fabrycznie nowego pojazdu szynowego z napędem spalinowym do kolejowych przewozów pasażerskich tzw. autobusu szynowego z minimum 100 miejscami siedzącymi dla podróżnych.
Warto również przyjrzeć się nieco bliżej wymaganiom postawionym przez Zamawiającego. Szynobus powinien być przystosowany do poruszania się, co oczywiste, po torach o szerokości 1435 mm, posiadać od 130 do 150 miejsc siedzących, w tym minimum 130 stałych miejsc siedzących, z tymże do stałych miejsc siedzących nie zalicza się miejsc siedzących uchylnych, wszystkie w standardzie 2 klasy. Fotele muszą być wandaloodporne, profilowane, półmiękkie z zagłówkami stałymi, uchylnymi stolikami, wyposażone w podłokietniki w części zewnętrznej foteli (od strony przejścia i ściany pojazdu), umocowane w sposób umożliwiający czyszczenie podłogi. Ponadto szynobus trzeba wyposażyć w stoliki, półki na bagaż podręczny oraz wieszaki na odzież. Zapewnione muszą być także miejsca do przewozu co najmniej 4 rowerów. W pojeździe muszą być dwie kabiny maszynisty, na obu końcach pojazdu. Powinien on być przystosowany do obsługi jednoosobowej, a także przewozu osób niepełnosprawnych, co najmniej dwóch na wózkach inwalidzkich, a tym samym posiadać co najmniej 40% obniżonej podłogi (do 600 mm od główki szyny). Maszynista pojazdu musi posiadać możliwość obserwacji drzwi wejściowych podczas wsiadania i wysiadania podróżnych. Konstrukcja powinna umożliwiać łączenie w trakcji wielokrotnej do trzech pojazdów tego samego typu. Pojazd trzeba wyposażyć w układ schładzania powietrza (klimatyzację) dla całego przedziału pasażerskiego o regulacji automatycznej, elektroniczne tablice informacyjne – na czołach autobusu po 1 szt., jego bokach –po 1 szt. na każdy z członów oraz we wnętrzu każdego członu, nastawiane centralnie przez maszynistę. Wyświetlanie podstawowych informacji o trasie przejazdu, takich jak stacje, przystanki, data i godzina, powinno odbywać się automatycznie, zgodnie z programem wprowadzonym przez użytkownika w dowolnej konfiguracji. Szynobus musi być także wyposażony w piasecznicę oraz układ smarowania obrzeży kół. Pojazd powinien być wyposażony w jedną toaletę w układzie zamkniętym. Każdy człon pojazdu powinien posiadać z każdej strony parę drzwi systemu odskokowo-przesuwnego, z „ciepłym guzikiem”, ulokowane w strefach niskopodłogowych. Dla ułatwienia wsiadania osobom niepełnosprawnym na wózkach inwalidzkich należy wyposażyć pojazd w podesty wjazdowe – przynajmniej po jednym na każdej stronie. Obsługa pomostu musi być możliwa przez jedną osobę. Prędkość maksymalna szynobusu to 120 km/h. Szacunkowa wartość zamówienia bez VAT to 6 800 000,00 PLN.
Więcej informacji na temat zamawianego przez województwo lubuskie autobusu szynobusu można znaleźć na stronie Urzędu Marszałkowskiego.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024