Lubuskie dofinansuje modernizację linii kolejowej nr 358

inforail
12.12.2018 13:39

Prawie 86 mln zł będziekosztowała drugi etap modernizacji linii kolejowej nr 358 w Lubuskiem.

Inwestycjaw dużej mierze zostanie sfinansowana z funduszy unijnych. W tym tygodniu zarządwoj. lubuskiego zadecydował o przekazaniu na jej realizację ponad 59 mln zł zRegionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020.

Jakpoinformował Urząd Marszałkowski Woj. Lubuskiego, inwestycja będzie realizowanaprzez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Obejmie modernizację ponad41-kilometorego odcinka linii nr 358 (Zbąszynek – Gubin) między Zbąszynkiem aCzerwieńskiem.

Zadaniepolegać będzie na rewitalizacji infrastruktury liniowej oraz dostosowaniu jejdo obsługi i bezpieczeństwa podróżnych. Prace obejmą m.in. wymianę częścitorowiska i rozjazdów, wzmocnienie podtorza i przebudowę wiaduktów.

Ponadtozostaną przebudowane perony na stacjach i przystankach kolejowych,zmodernizowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz przejazdykolejowo-drogowe.

„Tobardzo ważny projekt. Celem zadania jest poprawa dostępności transportowej wruchu kolejowym naszego regionu” – powiedziała marszałek woj. lubuskiegoElżbieta Polak.

Modernizacjapozwoli na podniesienie prędkości na tym odcinku ze 100 do 120 km/h,zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa pasażerów. Ponadto dzięki skróceniu czasuprzejazdu oraz zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technicznych zostanieusprawniony transport kolejowy.

Jakpoinformował PAP rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Mirosław Siemieniec, wpołowie listopada br. został ogłoszony przetarg, który ma wyłonić wykonawcęinwestycji. Ta ma zostać zrealizowana w latach 2019-21. Podczas prac będzie zapewnionaautobusowa komunikacja zastępcza.

Opisanainwestycja będzie drugim etapem modernizacji linii kolejowej nr 358 Zbąszynek -Gubin na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk. Pierwszy został zrealizowany kilka lattemu za ok. 60 mln zł.

Zakresprac objął wówczas budowę łącznicy kolejowej między stacjami Zielona Góra iSulechów. To pozwoliło na skrócenie odległości między stacjami i wyeliminowałokonieczność zmiany kierunku jazdy pociągów. Dodatkowo prędkość przejazduzostała zwiększona do 100 km/h. Te zmiany sprawiły skrócenie podróży na tymodcinku o pół godziny.