Lubuskie dofinansuje modernizację linii kolejowej nr 358
Prawie 86 mln zł będziekosztowała drugi etap modernizacji linii kolejowej nr 358 w Lubuskiem.
Inwestycjaw dużej mierze zostanie sfinansowana z funduszy unijnych. W tym tygodniu zarządwoj. lubuskiego zadecydował o przekazaniu na jej realizację ponad 59 mln zł zRegionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020.
Jakpoinformował Urząd Marszałkowski Woj. Lubuskiego, inwestycja będzie realizowanaprzez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Obejmie modernizację ponad41-kilometorego odcinka linii nr 358 (Zbąszynek – Gubin) między Zbąszynkiem aCzerwieńskiem.
Zadaniepolegać będzie na rewitalizacji infrastruktury liniowej oraz dostosowaniu jejdo obsługi i bezpieczeństwa podróżnych. Prace obejmą m.in. wymianę częścitorowiska i rozjazdów, wzmocnienie podtorza i przebudowę wiaduktów.
Ponadtozostaną przebudowane perony na stacjach i przystankach kolejowych,zmodernizowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz przejazdykolejowo-drogowe.
„Tobardzo ważny projekt. Celem zadania jest poprawa dostępności transportowej wruchu kolejowym naszego regionu” – powiedziała marszałek woj. lubuskiegoElżbieta Polak.
Modernizacjapozwoli na podniesienie prędkości na tym odcinku ze 100 do 120 km/h,zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa pasażerów. Ponadto dzięki skróceniu czasuprzejazdu oraz zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technicznych zostanieusprawniony transport kolejowy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jakpoinformował PAP rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Mirosław Siemieniec, wpołowie listopada br. został ogłoszony przetarg, który ma wyłonić wykonawcęinwestycji. Ta ma zostać zrealizowana w latach 2019-21. Podczas prac będzie zapewnionaautobusowa komunikacja zastępcza.
Opisanainwestycja będzie drugim etapem modernizacji linii kolejowej nr 358 Zbąszynek -Gubin na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk. Pierwszy został zrealizowany kilka lattemu za ok. 60 mln zł.
Zakresprac objął wówczas budowę łącznicy kolejowej między stacjami Zielona Góra iSulechów. To pozwoliło na skrócenie odległości między stacjami i wyeliminowałokonieczność zmiany kierunku jazdy pociągów. Dodatkowo prędkość przejazduzostała zwiększona do 100 km/h. Te zmiany sprawiły skrócenie podróży na tymodcinku o pół godziny.
„