TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Lubuski Impuls pojedzie z Nowej Soli do Poznania jeszcze w tym roku
Lubuski Impuls pojedzie z Nowej Soli do Poznania jeszcze w tym roku
inforail
28.01.2014 15:12
Lubuski Impuls pojedzie z Nowej Soli do Poznania jeszcze w tym roku
W przyszłym tygodniu zaplanowane jest spotkanie przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego Woj. Lubuskiego z firmą NEWAG SA –producentem pociągów elektrycznych typu Impuls. Na spotkaniu zostaną ustalone szczegóły techniczne nowego taboru, zamówionego przez Lubuskie oraz szczegóły dostawy. Wiadomo już, że pierwszy zespół trakcyjny trafi do Lubuskiego pod koniec br., a drugi –na początku 2015 r. Będą obsługiwać połączenie Nowa Sól –Zielona Góra –Poznań Gł.
Umowa na zakup dwóch czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, została podpisana pod koniec ub. roku w Szczecinie, w ramach tzw. Zachodniej Grupy Zakupowej obejmującej Lubuskie i Zachodniopomorskie. Będą to pociągi typu 31WE Impuls, produkowane przez NEWAG SA. Trafią do woj. lubuskiego i będą to pierwsze zespoły elektryczne w taborze kolejowym woj. lubuskiego (których właścicielem jest samorząd województwa). Obecnie składa się nań 16 pojazdów, wszystkie o napędzie spalinowym.
Wartość jednego pojazdu, to blisko 21,5 mln zł. Zakup nowych składów jest możliwy dzięki funduszom Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Cena obu pojazdów wyniesie 42,8 mln zł brutto, z czego 24,4 mln zł to dofinansowanie z POIiŚ, a 18,4 mln zł wyniesie wkład własny samorządu woj. lubuskiego.
Pierwotnie zakładano dofinansowanie ze środków unijnych na poziomie 50%, jednak pod koniec września 2013 r. Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej poinformowało o zwiększeniu dofinansowania do 70%. Oznacza to oszczędności rzędu 6,9 mln zł na wkładzie własnym, które zarząd województwa zamierza przeznaczyć na naprawy i modernizacje posiadanego już taboru.
Cały projekt Zachodniej Grupy Zakupowej nosi nazwę „Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich organizowanych przez Województwa: Lubuskie i Zachodniopomorskie”i opiewa na kwotę blisko 300 mln zł. brutto. Część Impulsów z NEWAGU, zakupionych w ramach projektu, trafiła już na tory w Zachodniopomorskiem.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024