Lublin: Pieniądze na nowe pociągi

inforail
27.07.2011 10:25
Urząd Marszałkowski w Lublinie podpisał umowę z konsorcjum w skład którego wchodzą Zakłady Dostawcze Taboru Kolejowego 'Mińsk Mazowiecki', PESA Bydgoszcz oraz BRE Leasing, na zakup 5 nowoczesnych pociągów dla regionu (foto: K. Wach)Urząd Marszałkowski w Lublinie podpisał umowę z konsorcjum w skład którego wchodzą Zakłady Dostawcze Taboru Kolejowego 'Mińsk Mazowiecki', PESA Bydgoszcz oraz BRE Leasing, na zakup 5 nowoczesnych pociągów dla regionu (foto: K. Wach)
Wojewoda lubelski Genowefa Tokarska oraz marszałek województwa lubelskiego Krzysztof Hetman i członek Zarządu Województwa Jacek Sobczak podpisali umowę o dofinansowanie dotacją celową z budżetu państwa zakupu i modernizacji kolejowych pojazdów szynowych, służących do przewozów pasażerskich. Samorząd otrzyma w 2011 r. z rezerwy celowej budżetu państwa dotację w wysokości 7.293.750,00 zł.
Pozyskane środki przeznaczone zostaną na zakup 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych, po wykonanych naprawach głównych wraz z modernizacją. Samorząd województwa dokonując wyboru najkorzystniejszej opcji – pod względem ekonomicznym oraz zaspokojenia potrzeb przewozowych – zdecydował się na zawarcie umowy leasingu finansowego 5 pojazdów trakcyjnych. Umowa leasingu finansowego będzie realizowana w latach 2011-2015, natomiast pojazdy zostaną przekazane samorządowi w terminie do 15 listopada 2011 r
Pociągi będą pojazdami po przeprowadzonych naprawach głównych, polegających na wymianie istotnych dla parametrów eksploatacyjnych podzespołów i części oraz po wprowadzonych modernizacjach. Ma to na celu uzyskanie pełnowartościowych pod względem technicznym i eksploatacyjnym pojazdów, dostosowanych do potrzeb podróżnych niepełnosprawnych, z klimatyzowanym wnętrzem, a nawet z zagwarantowanymi kolorami, charakterystycznymi dla barw województwa samorządowego. Przed przekazaniem samorządowi pojazdy przejdą ostry odbiór techniczny pod kątem spełnienia warunków umownych, zawartych w specyfikacjach oczekiwań zamawiającego, ale także spełnić będą musiały ostre wymagania dozoru technicznego i kwalifikacje do uzyskania tzw. autoryzacji i certyfikatu bezpieczeństwa.