Lubin: Nowa modernizacja „Gagarina”
W poniedziałek 16.03.2009r. z Fabryki Maszyn Budowlanych i Lokomotyw BUMAR-FABLOK, Pol-Miedż Trans odebrało pierwszą z czterech zamówionych lokomotyw ST 44 (M62) serii 3000.
Ta lokomotywa ma moc 3000KM (2240kW) i jest zmodernizowana na bazie lokomotywy ST 44 (M62). Jej wygląd zewnętrzny nie różni się prawie od znanych wszystkim lokomotyw M62 o mocy 2000KM których Pol-Miedź Trans do dnia dzisiejszego zakupiła 7 sztuk.
Na zmodernizowanej przez BUMAR-FABLOK lokomotywie zamontowano nowoczesny agregat prądotwórczy na który składa się silnik spalinowy firmy Caterpillar oraz prądnica główna firmy Lechmotoren, regulacja mocy tego agregatu odbywa się za pomocą regulatora mikroprocesorowego. Posiada ona również nowoczesną sprężarkę śrubową napędzaną silnikiem elektrycznym i wiele nowych rozwiązań zapewniających prawidłową pracę lokomotywy oraz nowoczesne systemy sterowania i diagnostyki. Kabiny maszynisty wyposażone są w klimatyzację i zapewniają bezpieczną oraz komfortową obsługę w każdych warunkach pogodowych.
Moc lokomotywy – 3000KM pozwoli nam na zwiększenie brutta pociągów do 3200 ton (40 wagonów o wadze 80 ton) co z kolei zwiększy opłacalność realizowanych kontraktów oraz pozwoli na zawieranie nowych. Lokomotywa posiada zbiornik paliwowy o pojemności 6000 litrów, dzięki czemu możliwe będzie wydłużenie relacji realizowanych przewozów bez konieczności tankowania. Pozostałe trzy zmodernizowane lokomotywy dołączą w czerwcu, sierpniu i październiku br.