Lubelskie: Przewozy Regionalne do 2016 roku
Województwo Lubelskie poinformowało, że kolejowe przewozy osób będą wykonywały Przewozy Regionalne, które jako jedyne wystartowały w przetargu. Realizacja przewozów przez wybranego operatora będzie następować na podstawie rocznych umów o świadczenie usług publicznych w zakresie wykonywania kolejowych przewozów osób organizowanych przez Województwo Lubelskie zawieranych odrębnie po przeprowadzeniu negocjacji, na podstawie zakresu pracy eksploatacyjnej liczonej w pociągokilometrach (pockm) wynikającego z zamówionych tras pociągów. Zakłada się, że łączna praca eksploatacyjna w latach 2014 –2016 wyniesie około 9,9 mln. pockm, (w tym: w 2014 r. ok. 3,150 tys. pockm, w 2015 r. ok. 3,290 tys. pockm i w 2016 r. ok. 3,500 tys. pockm.W 2014 r. planuje się przewozy na następujących liniach kolejowych: nr 7 (Dorohusk – Chełm – Rejowiec – Lublin Dęblin/Warszawa), nr 2 (Łuków – Terespol), nr 26 (Dęblin – Łuków), nr 68 (Lublin – Kraśnik – Stalowa Wola/Rzeszów), nr 69 (Lublin/Rejowiec – Zawada – Bełżec/Jarosław), nr 72 (Zawada – Zamość), nr 581 (Lublin/Świdnik – Świdnik Port Lotniczy), nr 30 (odcinek: Lublin – Lubartów) oraz w strefie transgranicznej (Terespol- Brześć). Ponadto od 2015 r. planuje się organizację ruchu pociągów na odcinku: Lubartów – Parczew, a od 2016 r. planuje się przejście na całoroczną obsługę odcinków linii kolejowych, na których ruch pociągów jest organizowany tylko w okresie wakacyjnym i weekendu majowego (Zamość –Bełżec/Jarosław).Ostateczny zakres rzeczowy i wielkość pracy eksploatacyjnej są uzależnione od poziomu budżetu na poszczególne lata oraz wyników negocjacji umowy rocznej Pociągi zatrzymują się na wszystkich stacjach i przystankach i kursują głównie codziennie oraz w terminach:„E”(od poniedziałku do soboty oprócz świąt) i „D”(od poniedziałku do piątku oprócz świąt). Stosowane są także inne ustalenia związane z układem świąt i weekendów oraz przerw w nauce szkolnej. Szczegółowe informacje w zakresie terminów kursowania poszczególnych pociągów będą wynikały z rozkładów jazdy pociągów, stanowiących integralną część umów rocznych. Informacje w zakresie oczekiwanych przez Organizatoraprzewozów standardów wykonywania usługi zawiera wzór umowy ramowej.Przewiduje się korekty pracy eksploatacyjnej dostosowujące do poziomu środków wynikających z budżetów w kolejnych latach realizacji umowy ramowej oraz poziomu kosztów i przychodów realizacji oferty przewozowej.Zarówno w 2014 r. jak też latach następnych, część pracy eksploatacyjnej może być wykonywana we współpracy z województwami (przewoźnikami) ościennymi poprzez łączenie relacji (np. Lublin-Rzeszów) przy założeniu pełnego skompensowania pracy eksploatacyjnej wykonywanej przez przewoźników poza granicami województw.Nie można także wykluczyć konieczności organizacji przewozów (w porozumieniu z samorządami innych województw), które spełniałyby rolę uzupełniającą w przypadku zaniechania lub ograniczenia przez dotychczasowych organizatorów, ważnych społecznie połączeń międzywojewódzkich. Wartość zamówienia to207 871 300 PLN bez VAT.