Lubelskie kupuje trzy spalinowe zespoły trakcyjne
inforail
06.08.2012 10:40
Lubelskie kupuje trzy spalinowe zespoły trakcyjne
Województwo Lubelskie ogłosiło przetarg na zakup trzech spalinowych zespołów trakcyjnych. Postępowanie przetargowe jest prowadzone w ramach dofinansowania unijnego RPO WL na lata 2007 – 2013 (Oś priorytetowa V: Transport, Działanie 5.4. Transport kolejowy) – projekt pod nazwą: „Zakup taboru kolejowego przeznaczonego do przewozów pasażerskich w publicznym transporcie zbiorowym organizowanym przez Województwo Lubelskie”. Pojazdy mają być fabrycznie nowe, z napędem spalinowym przeznaczone do wykonywania regionalnych kolejowych przewozów osób, z co najmniej 250 miejscami dla podróżnych ogółem, w tym z co najmniej 120 miejscami siedzącymi. Planowany przebieg dzienny każdego pojazdu wynosi minimum 600 km. Bryła pojazdu, wykończenie i stylistyka wnętrza powinny odznaczać się nowoczesnym charakterem, sprawiać poczucie bezpieczeństwa i komfortu podróży. Wszystkie elementy dodatkowe, takie, jak np. ramki na reklamy, automaty biletowe, zamknięcia szafek, klap, monitory itp. powinny być zainstalowane w sposób odporny na drgania i wstrząsy, eliminujący dodatkowy hałas. Wszelkie instalacje elektryczne, sterujące, itp. powinny być zabezpieczone przed dostępem osób postronnych. Zastosowane materiały powinny ułatwiać utrzymanie pojazdu z czystości.
Co oczywiste pojazdy muszą być przystosowane do poruszania się po torach o szerokości 1435 mm. Ich konfiguracja powinna umożliwiać łączenie szt-ów ze sobą i dzielenie zestawu na stacjach, gdzie nie ma punktu utrzymania taboru oraz prowadzenie w trakcji wielokrotnej minimum trzech pojazdów. Wykonawca będzie musiał zapewnić dogodne wysiadanie i wsiadanie przez wszystkie drzwi pojazdu z peronów o wysokości od 350 mm do 600 mm nad poziomem główki szyny przy użyciu dodatkowego stopnia lub stopni. Wymaga się, aby co najmniej 35% części powierzchni podłogi była obniżona do wysokości 600 mm od główki szyny z dopuszczalną tolerancją ±50mm. Prędkość maksymalna pojazdów to 120 km/h. Z taką prędkością szt musi poruszać się także ciągnąc wagon typu 120A lub pojazd o masie do 60 ton. Autobusy szynowe mają być wyposażone w system monitoringu całego wnętrza pojazdu i sytuacji na przystankach. Ich wnętrze ma być w standardzie 2 klasy, z układem siedzeń 2+2. Wymagane fotele mają być wandaloodporne, miękkie, profilowane, wysokie, zapewniające personifikację miejsca, wyposażone w podłokietniki z zagłówkiem stałym. Będą także stoliki, po jednej sztuce dla każdych 4 miejsc w układzie naprzeciwległym oraz gniazda elektryczne. Pojazdy muszą być przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach inwalidzkich, a także rowerów, co najmniej sześciu. Cały przedział pasażerski ma być klimatyzowany. Pojazd należy wyposażyć w jedną toaletę, w układzie zamkniętym. Wymiary przedziału WC powinny być przystosowane do samodzielnego korzystania przez pasażerów na wózkach inwalidzkich. Oferty na dostawę autobusów szynowych można składać do 11 września 2012 roku. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena. W przetargu mogą startować producenci, którzy w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, należycie wykonali dostawę co najmniej 3 pojazdów szynowych o napędzie spalinowym, przeznaczonych do przewozów pasażerskich.
Dołącz do nas na Facebooku.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024