Łotewska firma chce zmodernizować wagon PKP IC
Zaskoczenie? Chybatak. Łotewska firma A/S Daugavpils Lokomotivju Remonta Rupnica złożyła ofertę wprzetargu na wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5-tym poziomieutrzymania jednego wagonu osobowego typu 134A.
Przypomnijmy, że to wagon 2 klasy z miejscami do leżenia.
Oprócz Łotyszy w przetargu oferty złożyli też Newag orazFabryka Pojazdów Szynowych ? Cegielski. Kto zgarnie to zamówienie?
Jak poinformowało nas Biuro Prasowe PKP Intercity był toprzetarg ograniczony. Potencjalni wykonawcy składali wnioski o dopuszczenie doudziału w postępowaniu. Na tym etapie postepowania nie wiemy zatem jak cenowomogłaby wyglądać oferta firmy z Łotwy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tymczasem warto krótko przedstawić firmę A/S DaugavplisLokomotivju Remonta Ruprica. To największa jednostka zajmująca się modernizacjąpojazdów kolejowych w krajach nadbałtyckich. W swoim portfolio ma m.in. modernizacjelokomotyw TE10, TE109, M62, 2TE116, TEP60, TEP70, TEM2, TEM3, TEM7, TEM7A,TEM18, TEM 21, CME3, TGM4, TGM6, TGM23, spalinowych jednostek DR1, D1, eztów ER2,ER9 i wagonów. Firma produkuje również części zamienne do pojazdów kolejowych.
Została założona w 1866 roku jako baza warsztatównaprawczych lokomotyw parowych. W 1965 roku zakład został zmodernizowany iprzystosowany do remontu lokomotyw dieslowskich. Obecnie wykonuje naprawyniemalże wszystkich pojazdów kolejowych.
„