Londyn: Zaproszenia do przetargu na EZT dla Thameslink wysłane

27 listopada 2008 roku Department for Transport wysłał wstępne zaproszenia do firm Alstom, Bombardier, Hitachi i Siemens na dostawę dwusystemowych EZT mających obsługiwać połączenia Thameslink w Londynie. Zamówienie ma dotyczyć serii 110 EZT mających stanowić zastępstwo za 300 czterowagonowych składów. Najlepsza oferta miałaby zostać wyłoniona pod koniec przyszłego roku. Specyfikacje dla nowych składów opracował obecny operator przewozów Thameslink jakim jest First Capital Connect. Podczas opracowywania tych specyfikacji prowadzono również konsultacje z Crossrail, dla którego w najbliższym czasie również będzie konieczne ogłoszenie przetargu na nowy tabor. Składy będą dostarczane o długości 240 i 160 metrów, gdzie te dłuższe będą występowały wyłącznie jako wariant podmiejski, natomiast krótsze będą w wykonaniu podmiejskim oraz aglomeracyjnym (tylko klasa 2 i możliwy układ siedzeń jak w metrze). We wnętrzu zostaną zastosowane szerokie przejścia międzywagonowe, dopuszcza się również stosowanie wózków wspólnych. W kwietniu 2008 roku mają zostać zgłoszone ostateczne oferty, wyłonienie dostawcy pod koniec 2009, podpisanie kontraktu w marcu 2010, testy prototypu jesienią 2011 roku, w 2012 ruszy w ruchu planowym pierwszy skład, natomiast w 2015 dostawy mają się zakończyć.
Źródło: Opracowane na podstawie Railway Gazette International