Londyn: Ostatni EZT serii 395 dostarczony
W dniu 16 sierpnia 2009 roku do Wielkiej Brytanii dotarł ostatni z 29 zamówionych składów serii 395 produkowanych przez Hitachi. Pojazdy te są przeznaczone do obsługi krajowych połączeń kursujących po linii dużej prędkości HS1. Skład trafił do zakładu utrzymania taboru Hitachi w Ashford. Pierwszy pojazd serii 395 został dostarczony 23 sierpnia 2007 roku. Składy te są dwunapięciowe i mogą być napędzane tak za pomocą zasilania z trzeciej szyny (750V DC) jak również z sieci napowietrznej (25 kV 50 Hz AC). Podczas transportu z Japonii wagony są wyposażane w specjalne wózki z gumowymi kołami, które są zmieniane na wózki kolejowe dopiero w Wielkiej Brytanii. Składy tego typu są obecnie eksploatowane na linii Londyn –Ashford, z wydłużeniem niektórych kursów do Ramsgate i Dover. Pełne wprowadzenie pociągów ma nastąpić wraz ze zmianą rozkładu jazdy w 13 grudnia.
Źródło: Opracowane na podstawie Railway Gazette International