Londyn: Krótsze pociągi w Eurotunnelu?
Eurotunnel prowadzi rozmowy z międzynarodową komisją, które mają na celu doprowadzenie do zmiany dotychczasowych przepisów dotyczących pociągów pasażerskich korzystających z połączenia pod kanałem La Manche. Obecne przepisy mówią, iż pociągi pasażerskie muszą mieć możliwość dzielenia w połowie składu z możliwością przejścia między poszczególnymi połówkami oraz opuszczeniem tunelu jedynie z połową składu. Regulacje te zostały wprowadzone jako jedno z rozwiązań służących poprawie bezpieczeństwa, jednak wszystkie dotychczasowe awarie w tunelu wykazały, iż wymóg ten jest zbędny, ponieważ czas przeprowadzenia pasażerów z jednej części pociągu o długości 393 metrów do drugiej jest zbyt długi jak na sytuację awaryjną. Jak się okazuje ewakuacja odbywa się znacznie szybciej poprzez wyprowadzenie pasażerów do tunelu serwisowego do którego wejścia są co 375 metrów. W związku z tym operator chce aby ten przepis został zniesiony, dzięki czemu z tunelu mogłyby korzystać również inne kontynentalne pociągi KDP. Ten krok pozwoliłby na zmniejszenie kosztów, ponieważ nie byłaby wymagana specjalna konstrukcja, jak również dałby impuls do rozwoju konkurencji, która poprawi ofertę dla pasażerów, a jednocześnie pozwoli na zwiększenie dochodów tunelu. Jedną z tego zalet miałyby być bezpośrednie pociągi Londyn –Frankfurt, które chce oferować DB od grudnia 2012.
Źródło: Opracowane na podstawie Railway Gazette International