Londyn: Alstom dostarczy 106 wagonów Pendolino Britanico
Brytyjski Departement Transportu (UK Department for Transport) podpisał z koncernem Alstom porozumienie na dostawę nowych składów Pendolino Britanico wraz z wagonami do wydłużenia obecnych składów. Powodem tej decyzji stała się “plaga”urodzaju, jaką cieszą się pociągi Virgin Trains kursujące na West Coast Main Line (Główna Linia Zachodniego Wybrzeża), które kursują między Londynem a Glasgow oraz innymi miastami znajdującymi się po drodze. Obecnie Virgin Trains używa 52 zespoły trakcyjne Penodlino Britanico, które zostały zbudowane oraz są utrzymywane w gotowości ruchowej przez koncern Alstom. Ponieważ pociągi okazały się cieszyć rosnącym zainteresowaniem ich pierwotne składy długości 9 wagonów przestają być wystarczające. Dlatego też zdecydowano się zamówić kolejne cztery składy, które będą wyposażone już w 11 wagonów. Wartość tego zamówienia wynosi 318 milionów €. Dzięki temu liczba składów wzrośnie do 56. Nowe zespoły wejdą do ruchu w 2011 i 2012 roku. Oprócz tego dla zmniejszenia zatłoczenia w już kursujących pociągach 31 zespołów zostanie doposażone o dwa dodatkowe wagony tak, że będą miały również po 11 wagonów w składzie. Dzięki temu wzrośnie ilość miejsc w jednym zespole do 589. Również w tym przypadku wydłużone składy wejdą do eksploatacji w 2012 roku. Kontrakt przewiduje również opcję na przedłużenie pozostałych 21 składów do 11 wagonów. Nowe zespoły i wagony zostaną wyprodukowane we włoskiej fabryce koncernu w Savigliano, natomiast wydłużanie składów będzie się odbywało w zakładzie koncernu Alstom w mieście Liverpool. Od czasu wprowadzenia pociągów Pendolino w 2003 roku ilość pasażerów na trasie wzrosła aż o 40%.
Źródło: Komunikat prasowy Alstom