Lokomotywy Vectron z norweską i niemiecką homologacją
inforail
07.07.2014 10:30
Lokomotywy Vectron z norweską i niemiecką homologacją
Kolejne homologacje dla Vectrona AC Siemensa. Pojazdy zostały dopuszczone do eksploatacji w Norwegii i Niemczech.
Norwegia
1 lipca 2014 roku Vectron AC Siemensa o mocy znamionowej 6,4 MW i prędkości maksymalnej 200 km otrzymał homologację w Norwegii. Lokomotywa dopuszczona jest do pracy w sieci zasilającej prądu przemiennego o napięciu 15 kV i 25 kV. Szczególnym wyzwaniem w Norwegii jest stabilność pracy sieci trakcyjnej. Powodem tego stanu są przetwornice wirujące wykorzystywane w wielu miejscach podstacjach trakcyjnych, które w połączeniu z nowoczesną technologią napędu pojazdów mogą prowadzić do wahań napięcia w sieci drgań. Lokomotywa Vectron Siemensa przeszła pozytywnie niezbędne testy także i w tym zakresie Po otrzymaniu dopuszczenia dwie lokomotywy Vectron AC zostały przekazane dla CargoNet do prowadzenia pociągów towarowych na bardzo wymagającym odcinku sieci prowadzącym z Oslo do Bergen.
Niemcy
Niemiecki Federalny Urząd Kolejnictwa przyznał homologację dla wielosystemowej lokomotywy Siemensa ,VECTRON, wariantu MS. Lokomotywa przeznaczona jest do pracy pod siecią trakcyjną prądu przemiennego o napięciach: 15 kV i 25 kV, jak i prądu stałego o napięciach: 1,5 kV i 3 kV. Maksymalna moc znamionowa lokomotywy wynosi 6,4 MW, a prędkość maksymalna 200 km/h. W ramach homologacji dopuszczono do użytkowania dodatkowe funkcjonalności pojazdu: siłę hamowania elektrodynamicznego do 240 kN, sterowanie w trakcji wielokrotnej poprzez ZMS ,sterowanie w trakcji wielokrotnej i sterowanie w trakcji podwójnej w systemie ZDS, sterowanie w składach push –pull z inną lokomotywą Vectron oraz z lokomotywami serii 120, 152, 182 (ES64U2) i 189 (ES64F4).
Dopuszczenie lokomotywy w wersji AC lub wielosystemowej w innych krajach możliwe będzie na podstawie podstawowego dokumentu homologacyjnego z uwzględnieniem jedynie różnic wynikających dla danego kraju. Trwają obecnie prace nad otrzymaniem dopuszczenia na terenie Austrii. Pierwszy Vectron serii MS został dostarczony dla European Locomotive Leasing Company (ELL), w marcu 2014 r. Siemens podpisał umowę ramową z leasingodawcą na dostawę 50 lokomotyw Vectron.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024