Lokomotywy PKP CARGO niszczeją „w krzakach”
inforail
12.01.2015 13:02
Lokomotywy PKP CARGO niszczeją „w krzakach”
W czerwcu pisaliśmy, że lokomotywy manewrowe EM10 prawdopodobnie zostaną zezłomowane. Od tego czasu bezskutecznie próbowaliśmy dowiedzieć się w PKP CARGO jaki los czeka te maszyny. Niestety nasze pytania, wysyłane do rzecznika prasowego przewoźnika –Mirosława Kuka –pozostały bez odpowiedzi. Czyżby w PKP CARGO mail nie był znany jako środek komunikacji? Trochę to dziwne, tym bardziej, że spółka ma aspiracje do bycia jednym z największych przewoźników nie tylko w Polsce, ale i Europie.
Wracając do tematu lokomotyw EM10 zaskakujący jest dla nas jednak fakt, że te stosunkowo młode jak na polskie warunki, bo zaledwie 25-letnie maszyny, od dłuższego już czasu, bo od roku 2009, niszczeją w przysłowiowych „krzakach”w oczekiwaniu na jakiekolwiek decyzje. Z naszych informacji wynika, że nie dzieje się nic w kwestii przywrócenia maszyn do ruchu. Szkoda, tym bardziej, że przeszły one nieco ponad dziesięć lat temu modernizacje w ZNLE Gliwice. Fakt dogorywania tych lokomotyw dziwi tym bardziej w kontekście przeprowadzanych przez PKP CARGO modernizacji jednostek SM42 i trudno nam sobie to wytłumaczyć faktem, że to krótka, rzec można prototypowa seria lokomotyw. A może w PKP jest takie bogactwo taboru, że kilka sztuk lokomotyw, nawet tych młodych rocznikowo, wyrzuconych na złom, nie robi różnicy?
Przypadek EM10 nie jest jednostkowy. Od kilkudziesięciu już miesięcy w Wolsztynie uśmiercana jest „Piękna Helena”. Parowóz unikatowy w skali światowej. Tylko możemy sobie wyobrazić jak lokomotywa ta wyglądałaby, gdyby była własnością Niemców. Jak wygląda obecnie można przekonać się jadąc do Wolsztyna. Dlaczego tak się dzieje? Na to pytanie z PKP CARGO również nie dostaliśmy odpowiedzi. Po cichu zaczynamy obawiać się, że lokomotywy wielosystemowe, które przewoźnik chce zakupić, także zostaną odstawione „w krzaki”…. Do tematu „Pięknej Heleny”wrócimy jeszcze na łamach InfoRail.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024