Lokomotywa 2ES5 z dopuszczeniem do ruchu
inforail
31.07.2014 11:32
Lokomotywa 2ES5 z dopuszczeniem do ruchu
Wspólny projekt Alstomu i Transmashholding – lokomotywa 2ES5 uzyskała właśnie certyfikat, potwierdzający zgodność z obowiązkowymi rosyjskimi normami bezpieczeństwa. Do 2020 roku 200 takich jednostek zostanie dostarczonych do klienta – Rosyjskich Kolei RZD. Pierwsze lokomotywy mają się pojawić we flocie przewoźnika już jesienią i zostaną wprowadzone do ruchu zimą. Maszyny będą prowadzić pociągi udające się na Syberię.
2ES5 to opracowany przez centrum inżynieryjne TRTrans, a realizowany przez Alstom i Transmashholding projekt. To pierwsza rosyjska lokomotywa elektryczna AC1 w Rosji, wyposażona w silniki asynchroniczne. Produkcja większości elementów, w tym wyposażenia trakcyjnego, jest realizowana w Rosji. Prędkość maksymalna elektrowozu wynosi 120 km/h. Lokomotywa może prowadzić pociągi o masie do 9000 ton i to w temperaturze do -50 stopni C. Producent zachwala jej parametry. Dzięki wprowadzeniu do ruchu maszyn 2ES5 przewoźnik będzie mógł zaoszczędzić na energii elektrycznej. Lokomotywa charakteryzuje się bowiem niskim jej zużyciem. Rzadziej musi też przechodzić przeglądy, co sprawia, że okresy międzyutrzymaniowe są dłuższe. Maszyna oferuje także nowy, lepszy rzecz jasna, komfort pracy dla maszynisty. Przede wszystkim wnętrze kabiny jest klimatyzowane. Nowoczesna technologia zastosowana przy budowie lokomotywy sprawia, że praca maszynistów jest znacznie łatwiejsza i przyjemniejsza.
’Lokomotywa elektryczna 2ES5 to jest nasz drugi produkt opracowany wspólnie z TMH po lokomotywie pasażerskiej EP20 lokomotywy pasażerskiej, obecnie najszybsza w Rosji, mogąca kursować z prędkością do 200 km/godz. Jest oparta na modułowej konstrukcji, zapewniającej klientowi najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne w zakresie bezpieczeństwa, systemów sterowania, zużycia energii i komfortu pracy maszynisty’ – powiedział Thibault Desteract, wiceprezes Alstom Transport w Rosji i WNP.
Lokomotywy 2ES5 będą obsługiwały pociągi we wschodnich regionach Rosji, na trasie Bajkał-Amur, która jest obecnie modernizowane w ramach programu rządowego.
Lokomotywy 2ES5 będą obsługiwały pociągi we wschodnich regionach Rosji, na trasie Bajkał-Amur, która jest obecnie modernizowane w ramach programu rządowego.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024