Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Łódzki Flirt pojechał już 160 km/h

inforail
10.03.2014 10:55

Trwają testy pierwszego Flirta dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Pytamy u źródła o ich przebieg. „Testy pierwszego pociągu FLIRT3 dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie przebiegają zgodnie z planem i przewidujemy, że zakończą się w drugiej połowie marca. Pociąg osiągnął już na tym torze maksymalną prędkość, czyli 160 km/h. Po zakończeniu wszystkich testów do Urzędu Transportu Kolejowego zostanie złożony wniosek o zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji typu pojazdu. Pierwsze 6 zespołów trakcyjnych przekażemy ŁKA do 30 kwietnia 2014 roku. Kolejna partia 10 pociągów zostanie dostarczona w październiku 2014 roku, a ostatnie 4 składy w lutym 2015 roku”- mówi Stanisław Skalski, członek zarządu Stadler Polska i dyrektor handlowy w Grupie Stadler Rail. Przypomnijmy, że Flirty dla ŁKA budowane są w Siedlcach. Docelowo przewoźnik otrzyma 20 takich składów, z czego sześć, o czym wspomina Stanisław Skalski, będzie gotowych na inaugurację połączeń ŁKA. To trzecie zamówienie na ezt-y Stadlera w Polsce. Wcześniej producent dostarczał Flirty dla Kolei Mazowieckich i województwa Śląskiego (dziś w barwach Kolei Śląskich). To jednostki ER75. Zamówienie od ŁKA, a także od PKP Intercity sprawia, że Stadler skutecznie dotrzymuje kroku dwóm innym polskim producentom, PESIE i Newagowi, w segmencie ezt-ów. Aktualnie Stadler ma zamówienie na 40 pociągów elektrycznych, po 20 dla ŁKA i PKP Intercity.

Flirt dla ŁKA w Żmigrodzie (fot. J. Kołaczek)Flirt dla ŁKA w Żmigrodzie (fot. J. Kołaczek)

Polub nas 🙂