Łódzki EN57AL-1769 – kolejna modernizacja EN57
inforail
05.04.2013 09:20
Łódzki EN57AL-1769 – kolejna modernizacja EN57
W lutym 2013 r. zaprezentowano w województwie łódzkim kolejny zmodernizowany pojazd serii EN57. Stare ezt są modernizowane, gdyż w zakresie odnowy taboru występują wieloletnie zaległości, a zespoły EN57 nie zapewniają odpowiedniej jakości przewozów.
Wykonanie modernizacji pojazdu zostało zlecone przez Urząd Marszałkowski w Łodzi konsorcjum firm ZTNK Mińsk Mazowiecki i PESA.
Modernizacja objęła układ napędowy, wnętrze oraz pudło pojazdu. W zakresie układu napędowego, w miejsce układu oporowego i silników prądu stałego wprowadzono falowniki i silniki asynchroniczne. Prędkość maksymalna wzrosła ze 110 do 120 km/h. Zwiększone zostało też maksymalne przyspieszenie rozruchu.
Wózki napędowe zostały nieznacznie zmodyfikowane, tak jak w poprzednich modernizacjach. Zastosowano prowadzenie osi za pomocą kolumn stalowo-gumowych. Na dachu zespołu znalazły się 2 połówkowe pantografy firmy EC Engineering, typu 160EC, dostosowane do prędkości maksymalnej 160 km/h, z napędem pneumatycznym i maksymalnym natężeniem prądu 1200 A. Na dachu oprócz klimatyzatorów (po jednym na każdy człon) umieszczono też opornik hamowania niemieckiej firmy Gino, z elementami oporowymi wykonanymi ze stali chromoniklowej.
Zmiany zewnętrzne są następujące:
- nowa ściana czołowa, odmienna w stosunku do poprzednich modernizacji
- zastosowanie okien o powierzchni jednolitej ze ścianą boczną
- eliminacja rynienki na ścianie bocznej
- nowe malowanie
- drzwi odskokowo-przesuwne otwierane przyciskiem przez pasażera
- oddzielne fotele z estetyczną tapicerką w miejsce podwójnych siedzisk
- jasnoszare panele z tworzywa sztucznego na ścianach w miejsce wykładzin z drewnopodobnym wzorem
- eliminacja ścianek działowych w przedsionkach, wprowadzenie szyb z logiem ZNTK MM w sąsiedztwie drzwi
- przyciemniane szyby w oknach bocznych, lufciki w miejsce opuszczanych szyb
- klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej zastępuje opuszczane szyby
- wprowadzenie gniazdek 230 V
- toaleta z zamkniętym obiegiem, dostosowana do obsługi niepełnosprawnych, z miejscem do przewijania niemowląt
- nowy pulpit maszynisty
Nowości to:
- automat do sprzedaży przekąsek i napojów
- wieszaki na rowery
W zakresie napędu, z racji na brak specjalnych wzmianek, można przypuszczać montaż tak jak dotychczas falowników Medcom FT-500-3000-UF oraz silników asynchronicznych Emit Żychlin STDa315, zamontowanych w adaptowanych kadłubach dotychczasowych silników szeregowych.
Obecnie łódzki UM posiada 8 zmodernizowanych EN57, a do 2014 r. ma ich być 11. Modernizacja pociągu kosztowała 8,5 mln zł. Nowe, 2-członowe pociągi Stadlera będą kosztować 2 razy tyle.
Prospekt asynchronicznego EN57AKM – http://www.medcom.com.pl/dl/MEDCOM_EN57AKM.pdf
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024