Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Łódzki Acatus wraca na tory

inforail
02.06.2014 10:28
Dziś, 2 czerwca, po gruntownej naprawie i ponad dwuletnim przestoju, w kolorach Województwa Łódzkiego o godzinie 14.34 pociąg ED59-01 ACATUS (łacińska nazwa łódź), powrócił na tory i wyruszył w swój pierwszy rejs do Skierniewic. Ze względu na to, iż skład może rozwijać prędkość do 160 km/h będzie wykorzystywany właśnie na linii Łódź Kaliska –Skierniewice.
Acatus w trakcie naprawy w PESIE 
ACATUS ED59-01 to jeden z pierwszych elektrycznych zespołów trakcyjnych nowej generacji zakupiony przez Województwo Łódzkie w 2006 r., wyprodukowany w Polsce przez PESA Bydgoszcz S.A. Pojazd zaprojektowany według zupełnie nowej wizji, mający gwarantować pasażerom wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa podróży. Wprowadzony do eksploatacji w 2006 roku obsługiwał głównie trasy Łódź –Warszawa.
Najważniejszymi zaletami zmodernizowanego ACATUSA wpływającymi na poprawę jakości podróżowania są, m.in.:
– ergonomiczne i komfortowe fotele obite nową, trwałą tapicerką w barwach województwa łódzkiego
– jednoprzestrzenne, klimatyzowane, zapewniające bezpieczną podróż i dobre wyciszenie wnętrze
– bezprzewodowy dostęp do internetu oraz biletomaty (uruchomienie w III kwartale 2014 r.)
– przystosowanie pojazdu dla osób niepełnosprawnych, tj. rampa wejściowa ułatwiająca wjazd wózków dla niepełnosprawnych
– estetyczne i ekologiczne toalety, wyposażone w układ zamknięty nieczystości
– wózki napędne z silnikami prądu przemiennego zasilane falownikami wykonanymi w technologii IGTB umiejscowione w skrajnych częściach pojazdu
– nowoczesny system antypoślizgowy
– mikroprocesorowy rozproszony układ sterowania pojazdu
Dodatkowo pojazd otrzymał nową malaturę, nawiązującą do malatury łódzkich składów. Dobór kolorystyki, materiałów oraz rozwiązań wnętrza przygotowano z niezwykłą starannością ponieważ komfort i nastrój pasażerów był najważniejszym priorytetem.