Łódzka Kolej Aglomeracyjna wybiera Stadlera
inforail
16.10.2012 12:23
Łódzka Kolej Aglomeracyjna wybiera Stadlera
„Łódzka Kolej Aglomeracyjna”Sp. z o.o. dokonała dziś wyboru Wykonawcy, któremu powierzy dostawę oraz utrzymanie 20 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych w ramach projektu „Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”. Jako najkorzystniejszą wybrano ofertę firmy Stadler Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Siedlcach przy ul. Targowej 50. Wykonawca, którego oferta została wybrana zaproponował dostawę taboru kolejowego za cenę 311.071.420,00 zł oraz jego utrzymanie za cenę 104.165.952,38 zł.Umowa z wybranym wykonawca zostanie zawarta po upływie okresu odwoławczego oraz po zakończeniu kontroli uprzedniej postępowania, która –zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych – zostanie przeprowadzona przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Zakupiony w ramach Projektu tabor będzie spełniał nowoczesne standardy związane z bezpieczeństwem i ochroną środowiska. Priorytetem jest zapewnienie komfortu pasażerom poprzez przestrzenne, klimatyzowane wnętrza pojazdów, ergonomiczne fotele oraz dostosowanie pociągów do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, a także możliwość przewozu większego bagażu czy rowerów. – Kamery monitorujące wnętrze i otoczenie pojazdów oraz wyświetlacze LCD wraz z systemem umożliwiającym nadawanie komunikatów z kabiny maszynisty, a także wyposażenie taboru w urządzenia Europejskiego Systemu Sterowania Pojazdem (ECTS) zapewnią bezpieczeństwo podróżnym –mówi Witold Stępień, marszałek województwa. Pojazdy będą dostarczane w 3 partiach do końca lutego 2015 r. (pierwsza partia –6 szt. –w pierwszej połowie 2014 roku).
Podstawowe parametry pojazdów:
1) Długość pojazdu: do 52 m,
2) Pojemność pojazdu: min 200 osób (do 4 osób/m2)
3) Min prędkość 160 km/h
4) Min liczba miejsc siedzących: 120 miejsc (w tym 80 siedzących stałych)
5) Przewidywany roczny przebieg: 150 000 km
6) Żywotność: min 4 000 000 km i 30 lat
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024