Łódzka kolej aglomeracyjna na półmetku
inforail
04.03.2013 13:23
Łódzka kolej aglomeracyjna na półmetku
Łódzka Kolei Aglomeracyjna to szansa na rozwój transportu w całym regionie łódzkim. Ze wszystkich 24 nowych i zmodernizowanych peronów, tworzących system kolei aglomeracyjnej, m.in. w Łodzi, Zgierzu i Ozorkowie pasażerowie będą mogli skorzystać już w tym roku –poinformował Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP PLK. W 2014 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oddadzą do użytku jeszcze 3 dodatkowe perony na rewitalizowanej trasie Łódź Widzew –Zgierz.
Pasażerowie korzystają już z 13 nowych i zmodernizowanych peronów, przy których zatrzymują się pociągi aglomeracyjne. W ramach realizowanego projektu powstaje łącznie 8 nowych i 9 zmodernizowanych przystanków i stacji. Każdy przystanek będzie przystosowany do potrzeb niepełnosprawnych, podróżnych z cięższym bagażem czy rodziców z dziećmi w wózkach. Montowane są na nich wiaty, oświetlenie i stojaki na rowery. Inwestycja obejmująca odcinki czterech linii kolejowych –z Łodzi do Łowicza, do Kutna, ze stacji Łódź Kaliska do stacji Łódź Chojny i do stacji Łódź Widzew zakończy się w 2013 roku. Projekt pozwoli również na podwyższenie bezpieczeństwa na skrzyżowaniach torów z drogami. Na 9 przejazdach działają już urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej m.in. w Łodzi przy ul. Okulickiego, w Jedliczach przy drodze prowadzącej do Grotnik, w Smardzewie, Strykowie oraz Głownie.
Wartość projektu przekracza 42 mln zł netto. Dotacje unijne przyznane
z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego pokryją 85 proc. kosztów (36 mln zł netto). Kolejne 6,4 mln pochodzi od podmiotów współrealizujących inwestycję: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., PKP S.A., miasta Łódź oraz gminy Zgierz.Inwestycja uzupełni pozostałe projekty kolejowe realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na terenie aglomeracji łódzkiej.
z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego pokryją 85 proc. kosztów (36 mln zł netto). Kolejne 6,4 mln pochodzi od podmiotów współrealizujących inwestycję: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., PKP S.A., miasta Łódź oraz gminy Zgierz.Inwestycja uzupełni pozostałe projekty kolejowe realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na terenie aglomeracji łódzkiej.
Pierwszym zadaniem, które pozwoliło na usprawnienie dojazdów koleją do Łodzi była modernizacja trasy z Łodzi do Łowicza. Odcinek między Zgierzem, a Łowiczem został zmodernizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w 2011 roku. Prace za ponad 65 milionów złotych umożliwiły wznowienie ruchu pociągów pasażerskich na trasie liczącej 47 kilometrów. Zakres prac budowlanych objął m.in. kompleksową wymianę nawierzchni torowej oraz modernizację 43 przejazdów drogowych.
Wykonanie tych robót pozwoliło na przywrócenie na wyremontowanym odcinku linii kolejowej prędkości 90 km/h.
Rozszerzeniem budowy ŁKA jest rewitalizacja linii kolejowej Łódź Widzew –Zgierz. Rozpoczęto już prace przy wycince drzew i krzewów, a w połowie 2013 roku rozpoczną się roboty budowlane. Inwestycja obejmie przebudowę torów na długości ponad 12 kilometrów.
Po zakończeniu prac czas przejazdu pociągiem aglomeracyjnym z Łodzi Widzewa do stacji Zgierz wyniesie około 15 minut, a maksymalna prędkość pociągów wyniesie 100 km/h. Podróżni będą mogli ponownie korzystać z trzech przebudowanych przystanków: Łódź Stoki, Łódź Radogoszcz i Łódź Arturówek –od wielu lat wyłączonych z eksploatacji. Przystanek Łódź Radogoszcz, z nową nazwą –Łódź Marysin, zostanie przesunięty o ok. 500 m w stronę ulicy Strykowskiej, co umożliwi pasażerom łatwiejsze przesiadki
do autobusów lub tramwajów. Istotną częścią inwestycji jest przebudowa pięciu przejazdów kolejowych w ciągu ulic: Edwarda, Kasztelańskiej, Świtezianki, Łozowej oraz Chełmskiej. Najbardziej ruchliwy z nich –w ciągu ulicy Edwarda –zostanie wyposażony w samoczynną sygnalizacją świetlną i półrogatki. Prace związane z rewitalizacją linii ze Zgierza do stacji Łódź Widzew obejmą również roboty na 11 obiektach inżynieryjnych jak: wiadukty, mosty czy przepusty. Realizacja robót została zaplanowana na lata 2013 –2014.
Po zakończeniu prac czas przejazdu pociągiem aglomeracyjnym z Łodzi Widzewa do stacji Zgierz wyniesie około 15 minut, a maksymalna prędkość pociągów wyniesie 100 km/h. Podróżni będą mogli ponownie korzystać z trzech przebudowanych przystanków: Łódź Stoki, Łódź Radogoszcz i Łódź Arturówek –od wielu lat wyłączonych z eksploatacji. Przystanek Łódź Radogoszcz, z nową nazwą –Łódź Marysin, zostanie przesunięty o ok. 500 m w stronę ulicy Strykowskiej, co umożliwi pasażerom łatwiejsze przesiadki
do autobusów lub tramwajów. Istotną częścią inwestycji jest przebudowa pięciu przejazdów kolejowych w ciągu ulic: Edwarda, Kasztelańskiej, Świtezianki, Łozowej oraz Chełmskiej. Najbardziej ruchliwy z nich –w ciągu ulicy Edwarda –zostanie wyposażony w samoczynną sygnalizacją świetlną i półrogatki. Prace związane z rewitalizacją linii ze Zgierza do stacji Łódź Widzew obejmą również roboty na 11 obiektach inżynieryjnych jak: wiadukty, mosty czy przepusty. Realizacja robót została zaplanowana na lata 2013 –2014.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024