Łódzka Kolei Aglomeracyjnej w budowie
inforail
05.10.2012 15:12
Łódzka Kolei Aglomeracyjnej w budowie
Z 24 nowych i zmodernizowanych peronów na przystankach kolejowych m.in. w Łodzi, Zgierzu i Ozorkowie pasażerowie będą mogli skorzystać już w przyszłym roku. Realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. projekt łódzkiej kolei aglomeracyjnej pozwoli mieszkańcom województwa łódzkiego na sprawniejsze i częstsze przejazdy koleją. Plan obecnie realizowanej inwestycji zakłada budowę 10 nowych i modernizację 14 istniejących peronów. Pasażerowie skorzystają z 8 nowych i 9 zmodernizowanych przystanków i stacji. Każdy przystanek będzie przystosowany do potrzeb niepełnosprawnych, podróżnych z cięższym bagażem czy rodziców z dziećmi w wózkach. Pojawią się na nich wiaty, oświetlenie i stojaki na rowery. Do trzeciego kwartału 2013 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaplanowały zakończenie wszystkich prac budowlanych. W ramach projektu planowany jest także montaż dziewięciu kompletów samoczynnej sygnalizacji na przejazdach, m.in. w Łodzi przy ul. Okulickiego, w Jedliczach przy drodze prowadzącej do Grotnik, w Smardzewie, Strykowie oraz Głownie.
Łączna wartość projektu „Budowa, przebudowa przystanków kolejowych na trasach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – poprawa dostępności komunikacyjnej poprzez utworzenie intermodalnych przystanków z Łódzką Koleją Aglomeracyjną –etap I”przekracza 42 mln zł netto. Dotacje unijne przyznane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego pokryją 85 proc. kosztów (36 mln zł netto), kolejne 6,4 mln pochodzi od podmiotów współrealizujących inwestycję: PKP PLK S.A., PKP S.A., miasta Łódź oraz gminy Zgierz. W sierpniu ubiegłego roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyłoniły konsorcjum firm, które rozpoczęło proces gromadzenia niezbędnych projektów budowlanych, zgód i pozwoleń. Wstępne prace budowlane rozpoczęły się w kwietniu 2012 roku.
Inwestycja obejmuje odcinki czterech linii kolejowych –z Łodzi do Łowicza, do Kutna, ze stacji Łódź Kaliska do stacji Łódź Chojny i do stacji Łódź Widzew.
Projekt w 85 proc. (36 mln zł netto) będzie finansowany ze środków unijnych i realizowany wspólnie przez samorząd województwa, PKP PLK, PKP SA, miasto Łódź i gminę Zgierz.
Budowa przystanków to pierwsza część prac nad rozbudową Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Rozszerzeniem projektu jest rewitalizacja linii kolejowej Łódź Widzew –Zgierz. Inwestycja obejmie przebudowę torów na długości ponad dwunastu kilometrów, co oznacza, że po zakończeniu prac czas przejazdu pociagiem aglomeracyjnym z Łodzi Widzewa
do stacji Zgierz wyniesie około 15 minut. Wówczas maksymalna prędkość pociągów
wyniesie 100km/h. Podróżni będą mogli skorzystać z istniejących trzech przystanków: Łódź Stoki, Łódź Radogoszcz i Łódź Arturówek –od wielu lat wyłączonych z eksploatacji. Przystanek Łódź Radogoszcz zostanie przesunięty o ok. 500 m w stronę ulicy Strykowskiej co umożliwi pasażerom łatwiejsze przesiadki do autobusów lub tramwajów. Istotną częścią inwestycji będzie przebudowa pięciu przejazdów kolejowych
w ciągu ulic: Edwarda, Kasztelańskiej, Świtezianki, Łozowej oraz Chełmskiej. Najbardziej ruchliwy z nich –w ciągu ulicy Edwarda –zostanie wyposażony w samoczynną sygnalizacją świetlną i półrogatki. Prace związane z rewitalizacją linii ze Zgierza do stacji Łódź Widzew obejmą również roboty na 11 obiektach inżynieryjnych jak: wiadukty, mosty czy przepusty. Realizacja robót została zaplanowana na lata 2013 –2014.
do stacji Zgierz wyniesie około 15 minut. Wówczas maksymalna prędkość pociągów
wyniesie 100km/h. Podróżni będą mogli skorzystać z istniejących trzech przystanków: Łódź Stoki, Łódź Radogoszcz i Łódź Arturówek –od wielu lat wyłączonych z eksploatacji. Przystanek Łódź Radogoszcz zostanie przesunięty o ok. 500 m w stronę ulicy Strykowskiej co umożliwi pasażerom łatwiejsze przesiadki do autobusów lub tramwajów. Istotną częścią inwestycji będzie przebudowa pięciu przejazdów kolejowych
w ciągu ulic: Edwarda, Kasztelańskiej, Świtezianki, Łozowej oraz Chełmskiej. Najbardziej ruchliwy z nich –w ciągu ulicy Edwarda –zostanie wyposażony w samoczynną sygnalizacją świetlną i półrogatki. Prace związane z rewitalizacją linii ze Zgierza do stacji Łódź Widzew obejmą również roboty na 11 obiektach inżynieryjnych jak: wiadukty, mosty czy przepusty. Realizacja robót została zaplanowana na lata 2013 –2014.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024