Łódzka hybryda z zezwoleniem typu pojazdu kolejowego
Pierwsza hybryda ŁKA 36WEha nr 001 trzymała zezwolenie typu pojazdu kolejowego wydane przez Prezesa UTK – podał na Facebooku przewoźnik.
I dodał, że już wkrótce wyjedzie na trasy województwa łódzkiego.
O hybrydach
Łódzka Kolej Aglomeracyjna zdecydowała się na zakup trzech jednostek, których wartość wynosi blisko 103 mln zł brutto, natomiast w ramach umowy zamawiający mógł skorzystać z prawa opcji i zamówić kolejne dwie jednostki. Dwa składy zostały zakontraktowane.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowe zespoły trakcyjne w barwach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej zostaną wyposażone w monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej, automaty biletowe, hotspot Wi-Fi, ładowarki USB oraz ratujące życie defibrylatory AED. Każdy z pojazdów będzie klimatyzowany i w pełni dostosowany do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Pojazdy Impuls 2 typu 36WEh pomieszczą 300 osób, z czego ponad 140 osób na miejscach siedzących. Pojazd będzie poruszał się z prędkością 160 km/h pod trakcją elektryczną, natomiast przy użyciu napędu spalinowego jest to 120 km/h. Hybrydowy zespół trakcyjny IMPULS 2 typu 36WEh jest pierwszym polskim pojazdem szynowym, który oprócz napędu elektrycznego posiada też napęd spalinowy, które pozwalają na przejazd po odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej. Zastosowanie innowacyjnej technologii w Impulsie sprawia, że funkcjonalność i zakres zastosowania pojazdu przez przewoźników diametralnie wzrasta, a ponadto komfort jazdy pasażerów radykalnie się podnosi.
Po zakupie hybryd ŁKA planuje uruchomić połączenia pasażerskie na liniach kolejowych, które nie są zelektryfikowane: nr 25 – relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Opoczno oraz nr 53 – relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Spała. I tak z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego będzie kursowało 36 pociągów, z Łodzi do Opoczna pojedzie 20 składów, a z Łodzi do Spały pojadą 4 weekendowe pociągi.