`Łodzianin` pojedzie z Łodzi do Warszawy w 70 minut!
inforail
02.06.2014 13:21
`Łodzianin` pojedzie z Łodzi do Warszawy w 70 minut!
Najszybsze pociągi, np. „Łodzianin”, dystans z Łodzi do stacji Warszawa Centralna pokonają w około 70 minut –poinformował Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP PLK. Pociągi pojadą na trasie łódzkiej z prędkością do 160 km/h. A wszystko dzięki oddaniu do eksploatacji nowego toru między Warszawą a Pruszkowem. Ale modernizacja to nie tylko tory. W ramach inwestycji powstają również nowe wygodniejsze przystanki, wiadukty, przejścia podziemne i przede wszystkim, o czym wspominamy na wstępie, nowe tory, dzięki którym pociągi przyspieszą ze 120 do 160 km/h. Po modernizacji czas przejazdu ze stolicy do Skierniewic skróci się do około 30 min.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowy tor z Pruszkowa do Warszawy gotowy
Pociągi już korzystają z pierwszego, liczącego ok. 11 km nowego odcinka torów dalekobieżnych między stacją Warszawa Włochy a Pruszkowem. Otwarcie nowego toru pozwoliło ekipom roboczym zająć się kolejnymi elementami modernizacji –montażem nowych rozjazdów między linią dalekobieżną a podmiejską i rozwieszaniem sieci trakcyjnej –co w konsekwencji ułatwi zarządzanie ruchem pociągów.
Zmiany na trasie Pruszków –Grodzisk od czerwca
W pierwszym tygodniu czerwca PLK odda do użytku nowy przejazd kolejowy w ciągu ul. Przejazdowej i jednocześnie zakończy eksploatację dotychczasowego przy ulicy Działkowej. Do końca czerwca zakończą się również prace na torze dalekobieżnym o długości ok.15 km łączącym Pruszków z Grodziskiem Mazowieckim.
Prace między Grodziskiem a Żyrardowem jeszcze w tym roku
Na odcinku Grodzisk –Żyrardów, liczącym ok. 13 km prace torowe rozpoczną się w październiku. Na stacji w Grodzisku jeszcze przed końcem lipca peron zyska nową nawierzchnię. Będą się mogły przy nim zatrzymywać pociągi dalekobieżne. Również w lipcu gotowy będzie kolejny peron na stacji w Żyrardowie, co umożliwi jednoczesny postój aż trzech pociągów na tej stacji.
Bezpieczne przejścia podziemne
W ramach prac powstają także wygodne przejścia dla pieszych. Na stacji w Grodzisku Mazowieckim podziemne przejście połączy rozdzielone torami dwie części miasta. Dotychczas podróżni mogli dojść w ten sposób tylko do samych peronów. Nowy obiekt powstaje w odległości ok. 20 metrów od obecnego. W Pruszkowie z kolei nowe, podziemne przejście dla pieszych zostanie wydłużone. Dzięki nowemu obiektowi mieszkańcy będą mogli bezpiecznie przechodzić do dzielnicy usytuowanej po drugiej stronie stacji.
Zakończenie prac torowych na odcinku z Warszawy Zachodniej do Grodziska Mazowieckiego planowane jest na IV kwartał 2014 roku. Prace na całej linii będą ukończone w 2015 roku. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowiska.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024