Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

`Łodzianin` pojedzie z Łodzi do Warszawy w 70 minut!

inforail
02.06.2014 13:21

Najszybsze pociągi, np. „Łodzianin”, dystans z Łodzi do stacji Warszawa Centralna pokonają w około 70 minut –poinformował Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP PLK. Pociągi pojadą na trasie łódzkiej z prędkością do 160 km/h. A wszystko dzięki oddaniu do eksploatacji nowego toru między Warszawą a Pruszkowem. Ale modernizacja to nie tylko tory. W ramach inwestycji powstają również nowe wygodniejsze przystanki, wiadukty, przejścia podziemne i przede wszystkim, o czym wspominamy na wstępie, nowe tory, dzięki którym pociągi przyspieszą ze 120 do 160 km/h. Po modernizacji czas przejazdu ze stolicy do Skierniewic skróci się do około 30 min.

Modernizacja trasy Warszawa - Skierniewice (foto: PKP PLK)Modernizacja trasy Warszawa - Skierniewice (foto: PKP PLK)Modernizacja trasy Warszawa - Skierniewice (foto: PKP PLK)Modernizacja trasy Warszawa - Skierniewice (foto: PKP PLK)

Nowy tor z Pruszkowa do Warszawy gotowy
Pociągi już korzystają z pierwszego, liczącego ok. 11 km nowego odcinka torów dalekobieżnych między stacją Warszawa Włochy a Pruszkowem. Otwarcie nowego toru pozwoliło ekipom roboczym zająć się kolejnymi elementami modernizacji –montażem nowych rozjazdów między linią dalekobieżną a podmiejską i rozwieszaniem sieci trakcyjnej –co w konsekwencji ułatwi zarządzanie ruchem pociągów.
Zmiany na trasie Pruszków –Grodzisk od czerwca
W pierwszym tygodniu czerwca PLK odda do użytku nowy przejazd kolejowy w ciągu ul. Przejazdowej i jednocześnie zakończy eksploatację dotychczasowego przy ulicy Działkowej. Do końca czerwca zakończą się również prace na torze dalekobieżnym o długości ok.15 km łączącym Pruszków z Grodziskiem Mazowieckim.
Prace między Grodziskiem a Żyrardowem jeszcze w tym roku
Na odcinku Grodzisk –Żyrardów, liczącym ok. 13 km prace torowe rozpoczną się w październiku. Na stacji w Grodzisku jeszcze przed końcem lipca peron zyska nową nawierzchnię. Będą się mogły przy nim zatrzymywać pociągi dalekobieżne. Również w lipcu gotowy będzie kolejny peron na stacji w Żyrardowie, co umożliwi jednoczesny postój aż trzech pociągów na tej stacji.
Bezpieczne przejścia podziemne
W ramach prac powstają także wygodne przejścia dla pieszych. Na stacji w Grodzisku Mazowieckim podziemne przejście połączy rozdzielone torami dwie części miasta. Dotychczas podróżni mogli dojść w ten sposób tylko do samych peronów. Nowy obiekt powstaje w odległości ok. 20 metrów od obecnego. W Pruszkowie z kolei nowe, podziemne przejście dla pieszych zostanie wydłużone. Dzięki nowemu obiektowi mieszkańcy będą mogli bezpiecznie przechodzić do dzielnicy usytuowanej po drugiej stronie stacji.
Modernizacja trasy Warszawa - Skierniewice (foto: PKP PLK)Modernizacja trasy Warszawa - Skierniewice (foto: PKP PLK)Modernizacja trasy Warszawa - Skierniewice (foto: PKP PLK)
Zakończenie prac torowych na odcinku z Warszawy Zachodniej do Grodziska Mazowieckiego planowane jest na IV kwartał 2014 roku. Prace na całej linii będą ukończone w 2015 roku. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowiska.