Łódź: Tylko busem?
inforail
28.04.2006 16:25
Łódź: Tylko busem?
Pasażerowie korzystający z usług PKP będą mieli powody do narzekań –donosi Express Ilustrowany. W nowym rozkładzie jazdy zostaną całkowicie zlikwidowane kursy pociągów pasażerskich na trasie Zgierz – Łowicz. Oznacza to, że dojeżdżający koleją do Strykowa, Głowna czy Bratoszewic będą musieli poszukać sobie innych środków komunikacji. Otrzymaliśmy informację od Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi, że stan torów na tej trasie jest tak fatalny, iż w nowym rozkładzie pociągi będą tam mogły jeździć z prędkością 20 km/godz. – mówi Elżbieta Zielińska z działu marketingu PKP w Łodzi. – W tej sytuacji nie ma sensu dalej utrzymywać trzech par pociągów kursujących z Łodzi Kaliskiej do Łowicza przez Zgierz. Podróż trwałaby trzy godziny, a pociąg jechałby z szybkością średnio wprawionego rowerzysty. To nie ma sensu, bo żaden pasażer nie zdecyduje się na taką jazdę. PKP nie zamierza umieścić połączenia kolejowego Łódź – Łowicz w ofercie, jaką za miesiąc przedstawi do zaopiniowania Urzędowi Marszałkowskiemu. I słusznie, bo na taki pociąg marszałek pieniędzy nie da. Dlaczego do Łowicza, Głowna i Strykowa nie można jechać szybciej? – Na remont tej linii łącznie z wymianą szyn, podkładów i urządzeń sterowania ruchem potrzeba 137 mln złotych – tłumaczy wicedyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi Marek Faber . – Gdybyśmy przyjęli wersję oszczędnościową, czyli tylko wymianę szyn, to potrzeba 88 mln złotych. Takich pieniędzy nie mamy ani my, ani Urząd Marszałkowski, który zadeklarował co prawda chęć pokrycia części kosztów, ale to nawet nie byłaby piąta część. Wystąpiliśmy natomiast o pieniądze do rządu oraz do Unijnego Funduszu Kolejowego. Nasze wnioski zostaną rozpatrzone w ciągu najbliższych tygodni. Jeżeli znajdą się środki, remont tej linii jesteśmy w stanie przeprowadzić jeszcze w tym roku. Jeżeli nie – prędkość zostanie zmniejszona do dwudziestki, a wtedy utrzymywanie tu pociągów pasażerskich nie będzie miało żadnego sensu. Szybciej po takich torach jechać nie można, bo zagrażałoby to bezpieczeństwu podróżnych.
Więcej z Działu Kontrakty
Rządowe wsparcie dla kolei
12.06.2006
Warszawa: Parkuj i jedź dalej koleją
02.06.2006
Szczecin: Nowe połączenia kolejowe
02.06.2006
Poznań: Kolizja szynobusu
02.06.2006
Olsztyn: Rzadki rozkład
02.06.2006
Lublin: Nad morze o tydzień szybciej
02.06.2006
Ełk: Pociąg do Suwałk
02.06.2006
I Kongres Transportu Polskiego
28.05.2006
Warszawa: Pojedziemy pociągami Flirt
26.05.2006
Warszawa: Kolej jednak trafi na parkiet
26.05.2006
Warszawa: Apartamentowce na torach
26.05.2006
Suwałki: Kolej na Suwałki
26.05.2006
Poznań: Zerowe szanse na szybką kolej
26.05.2006
Kraków: Ile pociągów pójdzie pod nóż?
26.05.2006
Kraków: Rusza „papieski pociąg”
26.05.2006
Gdańsk: Przystanek Gdańsk Śródmieście
26.05.2006
Bydgoszcz: Pięć nowych szynobusów
26.05.2006
Gdynia: Nowe wzory biletów SKM
23.05.2006
Warszawa: Uciekająca kolej przyszłości
21.05.2006
Więcej z Działu Przewoźnicy
Zielona Góra: Szynobusem do Niemiec
14.05.2009
Warszawa: Żubr wyjechał z puszczy
14.05.2009
Budapeszt: Nowy kodeks kolejowy
14.05.2009
Gdynia: Newag zmodernizuje EN71 SKM
13.05.2009
Warszawa: Noc Muzeów z PKP Intercity
13.05.2009
Poznań: Pożar wagonu z bezdomnymi
13.05.2009
Metra- królestwo wagonów galeryjnych
12.05.2009
Warszawa: Z Warsem od morza do Tatr
08.05.2009
Więcej z Działu Producenci
Szerokotorowe lokomotywy spalinowe KZ
28.04.2009
Olsztyn: Pesa dostarczy 3 nowe SZT
24.04.2009
Rosyjskie wagony pasażerskie
24.02.2009
Bydgoszcz: 2 składy ATR220 dla FNM
19.02.2009
Katowice: Awarie Flirtów
23.01.2009
Toruń: Nowe wagony z bydgoskiej PESA
23.12.2008
Opole: Dotarł kolejny autobus szynowy
22.12.2008
Autosan dla transportu kolejowego
25.11.2008
Dwutygodniowy przegląd aktualności
12.08.2008
Nowy Sącz: Kolejne 311D dla LHS
11.08.2008
Toruń: PKP CARGO WAGON z certyfikatem
23.07.2008
Więcej z Działu Infrastruktura
Sopot: PRK 7 wykona remont peronu
06.05.2009
Toruń: Rozbiórka nastawni Tr-10
16.04.2009
Katowice: Remont rozjazdu
16.04.2009
Lublin: Remont dworca Włoszczowa
20.03.2009