Łódź: Remont torów Łódź – Warszawa opóźniony
inforail
18.03.2006 20:00
Łódź: Remont torów Łódź – Warszawa opóźniony
Dziś pociąg z Łodzi do Warszawy jedzie dwie godziny. I wygląda na to, że wydłuży się jeszcze o godzinę! –donosi Gazeta Wyborcza. Skąd taki czarny scenariusz? Remont linii kolejowej miał rozpocząć się 27 marca od odcinka Łódź Widzew – Skierniewice. Ten fragment torowiska jest w najgorszym stanie – np. między Koluszkami a Skierniewicami tory mają już 27 lat. Po remoncie, który miałby się zakończyć w 2008 r., pociągi będą pędzić z prędkością 140 km na godzinę. Drugi odcinek – ze Skierniewic do Warszawy – będzie dostosowany do przejazdów z prędkością 160 km/h. Jego remont miałby się zakończyć dwa lata później. Ale już po zakończeniu prac między Łodzią a Skierniewicami podróż miałaby się skrócić do godziny i 25 min. Dziś już wiadomo, że remont nie rozpocznie się w terminie, choć Polskim Liniom Kolejowym na remont trasy Łódź – Warszawa przyznano z funduszy strukturalnych prawie pół miliarda euro. To 75 proc. wartości całego projektu. Pozostałe 25 proc. PLK miały pozyskać z innych źródeł, przede wszystkim z budżetu państwa. I to właśnie z nimi jest problem. Unia daje pieniądze tylko wówczas, gdy inwestor ma już na swoim koncie zabezpieczone owe 25 proc. A PLK ma ich tylko połowę, dlatego Unia też dała 'tylko’ połowę, czyli 228 mln euro. Piotr Borys z PKP, odpowiedzialny za projekt remontu, nie chciał zdradzać szczegółów: – Mam nadzieję, że w ciągu miesiąca wszystko się wyjaśni. Rozpoczęliśmy już procedury przetargowe, ale nie możemy ich zakończyć i podpisać umów z wykonawcami, dopóki nie dostaniemy wszystkich pieniędzy. Nieoficjalnie kolejarze przyznają, że mają sposób na to, by pieniądze szybko się znalazły. – Tory są naprawdę w bardzo złym stanie. Ograniczymy prędkość do 30 km na godzinę, podróż do Warszawy wydłuży się do prawie trzech godzin. To wzbudzi takie protesty pasażerów, że pieniądze się znajdą – stwierdził pracownik PLK.
Więcej w Gazecie Wyborczej: http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,3209010.html?skad=rss
Więcej z Działu Kontrakty
Rządowe wsparcie dla kolei
12.06.2006
Warszawa: Parkuj i jedź dalej koleją
02.06.2006
Szczecin: Nowe połączenia kolejowe
02.06.2006
Poznań: Kolizja szynobusu
02.06.2006
Olsztyn: Rzadki rozkład
02.06.2006
Lublin: Nad morze o tydzień szybciej
02.06.2006
Ełk: Pociąg do Suwałk
02.06.2006
I Kongres Transportu Polskiego
28.05.2006
Warszawa: Pojedziemy pociągami Flirt
26.05.2006
Warszawa: Kolej jednak trafi na parkiet
26.05.2006
Warszawa: Apartamentowce na torach
26.05.2006
Suwałki: Kolej na Suwałki
26.05.2006
Poznań: Zerowe szanse na szybką kolej
26.05.2006
Kraków: Ile pociągów pójdzie pod nóż?
26.05.2006
Kraków: Rusza „papieski pociąg”
26.05.2006
Gdańsk: Przystanek Gdańsk Śródmieście
26.05.2006
Bydgoszcz: Pięć nowych szynobusów
26.05.2006
Gdynia: Nowe wzory biletów SKM
23.05.2006
Warszawa: Uciekająca kolej przyszłości
21.05.2006
Więcej z Działu Przewoźnicy
Zielona Góra: Szynobusem do Niemiec
14.05.2009
Warszawa: Żubr wyjechał z puszczy
14.05.2009
Budapeszt: Nowy kodeks kolejowy
14.05.2009
Gdynia: Newag zmodernizuje EN71 SKM
13.05.2009
Warszawa: Noc Muzeów z PKP Intercity
13.05.2009
Poznań: Pożar wagonu z bezdomnymi
13.05.2009
Metra- królestwo wagonów galeryjnych
12.05.2009
Warszawa: Z Warsem od morza do Tatr
08.05.2009
Więcej z Działu Producenci
Szerokotorowe lokomotywy spalinowe KZ
28.04.2009
Olsztyn: Pesa dostarczy 3 nowe SZT
24.04.2009
Rosyjskie wagony pasażerskie
24.02.2009
Bydgoszcz: 2 składy ATR220 dla FNM
19.02.2009
Katowice: Awarie Flirtów
23.01.2009
Toruń: Nowe wagony z bydgoskiej PESA
23.12.2008
Opole: Dotarł kolejny autobus szynowy
22.12.2008
Autosan dla transportu kolejowego
25.11.2008
Dwutygodniowy przegląd aktualności
12.08.2008
Nowy Sącz: Kolejne 311D dla LHS
11.08.2008
Toruń: PKP CARGO WAGON z certyfikatem
23.07.2008
Więcej z Działu Infrastruktura
Sopot: PRK 7 wykona remont peronu
06.05.2009
Toruń: Rozbiórka nastawni Tr-10
16.04.2009
Katowice: Remont rozjazdu
16.04.2009
Lublin: Remont dworca Włoszczowa
20.03.2009