Łódź: Remont torów Łódź – Warszawa opóźniony
inforail
18.03.2006 20:00
Łódź: Remont torów Łódź – Warszawa opóźniony
Dziś pociąg z Łodzi do Warszawy jedzie dwie godziny. I wygląda na to, że wydłuży się jeszcze o godzinę! –donosi Gazeta Wyborcza. Skąd taki czarny scenariusz? Remont linii kolejowej miał rozpocząć się 27 marca od odcinka Łódź Widzew – Skierniewice. Ten fragment torowiska jest w najgorszym stanie – np. między Koluszkami a Skierniewicami tory mają już 27 lat. Po remoncie, który miałby się zakończyć w 2008 r., pociągi będą pędzić z prędkością 140 km na godzinę. Drugi odcinek – ze Skierniewic do Warszawy – będzie dostosowany do przejazdów z prędkością 160 km/h. Jego remont miałby się zakończyć dwa lata później. Ale już po zakończeniu prac między Łodzią a Skierniewicami podróż miałaby się skrócić do godziny i 25 min. Dziś już wiadomo, że remont nie rozpocznie się w terminie, choć Polskim Liniom Kolejowym na remont trasy Łódź – Warszawa przyznano z funduszy strukturalnych prawie pół miliarda euro. To 75 proc. wartości całego projektu. Pozostałe 25 proc. PLK miały pozyskać z innych źródeł, przede wszystkim z budżetu państwa. I to właśnie z nimi jest problem. Unia daje pieniądze tylko wówczas, gdy inwestor ma już na swoim koncie zabezpieczone owe 25 proc. A PLK ma ich tylko połowę, dlatego Unia też dała 'tylko’ połowę, czyli 228 mln euro. Piotr Borys z PKP, odpowiedzialny za projekt remontu, nie chciał zdradzać szczegółów: – Mam nadzieję, że w ciągu miesiąca wszystko się wyjaśni. Rozpoczęliśmy już procedury przetargowe, ale nie możemy ich zakończyć i podpisać umów z wykonawcami, dopóki nie dostaniemy wszystkich pieniędzy. Nieoficjalnie kolejarze przyznają, że mają sposób na to, by pieniądze szybko się znalazły. – Tory są naprawdę w bardzo złym stanie. Ograniczymy prędkość do 30 km na godzinę, podróż do Warszawy wydłuży się do prawie trzech godzin. To wzbudzi takie protesty pasażerów, że pieniądze się znajdą – stwierdził pracownik PLK.
Więcej w Gazecie Wyborczej: http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,3209010.html?skad=rss
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024