Łódź: Pozytywny wynik kontroli UZP postępowania przetargowego na budowę stacji Łódź Fabryczna
5 sierpnia 2011 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. otrzymały od prezesa Urzędu Zamówień Publicznych informację o wyniku kontroli dokumentacji związanej z przeprowadzeniem przetargu na budowę podziemnej części stacji Łódź Fabryczna. Kontrola nie wykazała naruszeń procedury przetargowej mogących mieć wpływ na możliwość podpisania umowy
z wykonawcą.
W wyniku postępowania przetargowego 24 maja 2011 roku wybrano najkorzystniejszą ofertę na budowę multimodalnego dworca Łódź Fabryczna, złożoną przez konsorcjum:
Torpol Spółka z o.o., Poznań, – lider konsorcjum
Astaldi S.p.A., Włochy,
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., Zawiercie,
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o., Mińsk Mazowiecki,
na kwotę: 1 430 316 627,41 PLN netto;1 759 289 451,71 PLN brutto
Zamówienie obejmuje m.in. wykonanie dokumentacji projektowej, budowę tunelu dla prowadzenia ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości, budowę stacji kolejowej i dworca kolejowego Łódź Fabryczna, jako stacji podziemnej dla czterech peronów i ośmiu torów. Tory i perony nowego dworca Łódź Fabryczna zlokalizowane będą 16,5 metra pod ziemią, a 10,5 metra nad nimi przebiegać będzie sieć podziemnych ulic i część dworca autobusowego. Część nadziemną stanowić będą hotele, biurowce i obiekty handlowe oraz apartamenty mieszkalne.
W ramach projektu wykonany zostanie również system parkingów dla samochodów „Parkuj i Jedź’ oraz parking dla rowerów. Dojazd do dworca kolejowego Łódź Fabryczna zapewniony będzie ulicami: P.O.W, Składową i Węglową. Ponadto zostanie zrealizowana przebudowa linii tramwajowych w obrębie dworca kolejowego wraz z budową przystanków tramwajowych oraz budowa przystanków przesiadkowych autobusów miejskich, regionalnych i dalekobieżnych, po stronie północnej dworca kolejowego.