Łódź: Kolej aglomeracyjna na półmetku

inforail
25.02.2013 10:31

Pasażerowie mogą w tej chwili korzystać z 13 nowych i zmodernizowanych peronów na trasie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – donosi TVP Info. Pozostałych 14 nadal jest budowanych lub remontowanych, ale – jak ocenia PKP PLK – prace idą zgodnie z harmonogramem. Na potrzeby Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej powstaje osiem nowych przystanków: Ozorków Nowe Miasto, Zgierz Jaracza, Glinnik Wieś, Bratoszewice, Domaniewice Centrum, a także w Łodzi na Dąbrowie, przy ulicy Pabianickiej, nowy przystanek powstaje także na Radogoszczu.
„Są to najbardziej skomplikowane inżynieryjnie zadania, ponieważ trzeba skonstruować klatki, w których będą się mieściły windy. Za ich pomocą pasażerowie będą sie mogli dostać na perony”–mówi Maciej Dutkiewicz z PKP PLK. Dziewięć przystanków zostanie zmodernizowanych. Chodzi o Chociszew, Grotniki, Zgierz Kontrewers, Zgierz Północ, Smardzew, Glinnik, Swędów, Stryków i Głowno. Według Dutkiewicza prace przebiegają tam zgodnie z harmonogramem. Ich zakończenie jest planowane na trzeci kwartał 3013 roku. Zgodnie z podpisana miesiąc temu umową dodatkowo na trasie Łódź Widzew – Zgierz do końca 2014 roku powstaną 3 nowe przystanki: Łódź Arturówek, Łódź Strykowska i Łódź Stoki. Każdy przystanek będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, podróżnych z cięższym bagażem i rodziców z dziećmi w wózkach. Montowane są na nich wiaty, oświetlenie i stojaki na rowery. Koszt wszystkich peronów to 66 milionów złotych. Inwestycja jest dofinansowana ze środków unijnych. Więcej w TVP Info.