Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Łódź Kaliska wreszcie zostanie połączona z Łodzią Fabryczną

inforail
28.11.2016 10:44

PKP Polskie LinieKolejowe ogłosiły przetarg na budowę tunelu łączącego Łódź Fabryczną z ŁodziąKaliską i Łodzią Żabieńcem. Można powiedzieć nareszcie. Brak połączenia tychdwóch dworców była, i nadal jest, największą kolejową bolączką miasta.

Jak informują PKP PLK dzięki tej inwestycji mieszkańcyzyskają dwa nowe przystanki. Pociągi dalekobieżne pojadą przez ścisłe centrum.Dworzec Łódź Fabryczna i tunel średnicowy tworzą nowe możliwości ŁódzkiegoWęzła Kolejowego. Tunel średnicowy to przedłużenie linii kolejowej z ŁodziFabrycznej na zachód. Pod miastem tunel rozdzieli się na dwa kierunki: napółnoc doprowadzi do stacji Łódź Żabieniec, a na południe do stacji ŁódźKaliska. Wybudowanie tunelu umożliwi w Łodzi ruch dalekobieżny północ ?południe i wschód ? zachód. Wpłynie także na poprawę dostępu mieszkańcówaglomeracji łódzkiej do transportu kolejowego oraz poprawi konkurencyjnośćkolei względem innych środków transportu.

– System komunikacjiw Łodzi zmieniają inwestycje z udziałem środków UE prowadzone przez PKP PolskieLinie Kolejowe S.A. za prawie 4 mld zł. 11 grudnia pociągi wyjadą znowoczesnego dworca Łódź Fabryczna. Ogłoszony dziś przetarg na budowę tunelupod centrum Łodzi, radykalnie usprawni kolej aglomeracyjną i ruch dalekobieżny? mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Dwa nowe przystanki wśródmieściu

Inwestycja zakłada budowę dwóch nowych przystanków w tunelu:u zbiegu ulic Zielonej, Zachodniej i Kościuszki (przystanek Centrum) oraz uzbiegu ulic Ogrodowej, Karskiego i Drewnowskiej (przystanek Ogrodowa). Wybórlokalizacji przystanków jest tożsamy z postulatami samorządów i zgodny zoczekiwaniami mieszkańców. Potwierdziła go wykonana dokumentacjaprzedprojektowa. Budowa nowych przystanków zapewni dogodny dojazd do centrummiasta, co z pewnością przełoży się na podniesienie atrakcyjności turystycznejŁodzi.

Pociągiem w tunelupod centrum miasta

Budowa tunelu średnicowego to drugi etap projektu pn.”Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego”. Pierwszym etapem była budowa tunelukolejowego na odcinku Łódź Widzew ? Łódź Fabryczna wraz z nowym dworcemkolejowym na stacji Łódź Fabryczna (Wartość kontraktu brutto to: 1,75 mldzłotych). Realizacja nowej inwestycji ? tunelu i przystanków, prowadzona jestzgodnie z przyjętym harmonogramem. Prace projektowe i budowalne zaplanowane sąw latach 2017 ? 2022.