Łódź: Jak zagospodarować obiekty kolejowe?

inforail
12.05.2012 15:00

W UMŁ odbyły się drugie warsztaty projektowe w ramach konsultacji społecznych, dotyczących Nowego Centrum Łodzi. Przedsięwzięcie jest ogromne i zróżnicowane, a składa się z kilku niezależnych, dużych inwestycji. Trwa rewitalizacja EC 1, ruszyła budowa nowego dworca Łódź Fabryczna, a plany komunikacyjne i infrastrukturalne zakładają również budowę Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz wykopanie tunelu dla systemu kolei dużych prędkości. Działania urbanistów przy projekcie NCŁ prowadzone są na obszarze 90 hektarów w centrum miasta w kwartale ulic: Sienkiewicza, Narutowicza, Kopcińskiego, Tuwima.
To skala makro. Natomiast, jak wiele drobnych zagadnień i problemów funkcjonalnych dla tego obszaru jest do rozwiązania, pokazały sobotnie warsztaty z udziałem wiceprezydenta Łodzi Radosława Stępnia, poświęcone obsłudze komunikacyjnej Nowego Centrum Łodzi.
Oto przykłady kilku tematów, podjętych przez uczestników warsztatów przy wsparciu moderatorów oraz fachowców z Zakładu Dróg i Transportu. Pierwszy z nich to propozycja zmiany lokalizacji przystanku przesiadkowego nocnych linii autobusowych z al. Kościuszki na rejon przed nowym dworcem. Zastanawiano się również, czy warto przeprowadzać linie tramwajowe funkcjonujące wokół dworca przez wspólny przystanek w jego pobliżu oraz jak zmienić ruch i obsługę komunikacyjną układu ulic Tuwima – Struga i Nawrot – Zamenhofa. Kolejne dylematy dotyczyły poprawy płynności ruchu na ul. Kilińskiego oraz al. Piłsudskiego w związku z przedłużeniem ulicy Nowotargowej, która ma obsługiwać NCŁ.
Konsultacje w sprawie terenów wokół powstającego dworca potrwają do 31 maja, kolejne warsztaty odbędą się w Dużej Sali Obrad Rady Miejskiej w Łodzi w czwartek 17 maja o godz. 17.