ŁKA i Koleje Małopolskie z najmłodszym taborem w Polsce
W latach 2011-2016operatorzy wykonujący przewozy regionalnego pasażerskiego transportu kolejowegoponosili znaczne nakłady na odnowienie taboru.
W efekcie średni wiek taboru pozostawał na tym samympoziomie lub ulegał zmniejszeniu. Warto zwrócić uwagę, że mimo inwestycjipociągi Przewozów Regionalnych, Kolei Śląskich i Kolei Mazowieckich są nadaldość wiekowe – wynika z raportu NIK.
U poszczególnych przewoźników średnik wiek taboru w latach 2011i 2016 wynosił odpowiednio:
WKD sp. z o.o. – 39 i 6 lat
Przewozy Regionalne sp. z o.o. – 30 i 31 lat
Koleje Śląskie sp. z o.o. – 23,7 (w 2013 r.) i 24,6 lat
Koleje Mazowieckie sp. z o.o. – 21,5 i 22,6 lat
Koleje Wielkopolskie sp. z o.o. – 16,8 (w 2012 r.) i 8,6 lat
SKM sp. z o.o. – 14,3 i 5,2 lat
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Arriva RP sp. z o.o. – 11,3 i 14,7 lat
Koleje Dolnośląskie S.A. – 2,5 i 8 lat
Koleje Małopolskie sp. z o.o. – 0,2 (w 2014 r.) i 2,4 lat
Łódzka Kolej Aglomeracyjna sp. z o.o. – 0,2 (w 2014 r.) i 2lata
„W ostatnich latach mówimy o stopniowym odmładzaniutego taboru, chociaż jeszcze nie w taki sposób, jakbyśmy uważali, że jestadekwatny do potrzeb pasażerów. Widzimy, że ten odtwarzany tabor jestdostosowywany do potrzeb niepełnosprawnych i osób o ograniczonej zdolnościruchowej” – mówił Prezes NIK Krzysztof Kwiatkowski.
„