Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ŁKA i Koleje Małopolskie z najmłodszym taborem w Polsce

inforail
13.07.2017 13:33

W latach 2011-2016operatorzy wykonujący przewozy regionalnego pasażerskiego transportu kolejowegoponosili znaczne nakłady na odnowienie taboru.

W efekcie średni wiek taboru pozostawał na tym samympoziomie lub ulegał zmniejszeniu. Warto zwrócić uwagę, że mimo inwestycjipociągi Przewozów Regionalnych, Kolei Śląskich i Kolei Mazowieckich są nadaldość wiekowe – wynika z raportu NIK.

U poszczególnych przewoźników średnik wiek taboru w latach 2011i 2016 wynosił odpowiednio:

WKD sp. z o.o. – 39 i 6 lat

Przewozy Regionalne sp. z o.o. – 30 i 31 lat

Koleje Śląskie sp. z o.o. – 23,7 (w 2013 r.) i 24,6 lat

Koleje Mazowieckie sp. z o.o. – 21,5 i 22,6 lat

Koleje Wielkopolskie sp. z o.o. – 16,8 (w 2012 r.) i 8,6 lat

SKM sp. z o.o. – 14,3 i 5,2 lat

Arriva RP sp. z o.o. – 11,3 i 14,7 lat

Koleje Dolnośląskie S.A. – 2,5 i 8 lat

Koleje Małopolskie sp. z o.o. – 0,2 (w 2014 r.) i 2,4 lat

Łódzka Kolej Aglomeracyjna sp. z o.o. – 0,2 (w 2014 r.) i 2lata

„W ostatnich latach mówimy o stopniowym odmładzaniutego taboru, chociaż jeszcze nie w taki sposób, jakbyśmy uważali, że jestadekwatny do potrzeb pasażerów. Widzimy, że ten odtwarzany tabor jestdostosowywany do potrzeb niepełnosprawnych i osób o ograniczonej zdolnościruchowej” – mówił Prezes NIK Krzysztof Kwiatkowski.