Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lipsk: Rozpoczęcie prac budowlanych przy nowej lokomotywowni ICE

inforail
22.04.2008 14:05

W dniu 21 kwietnia 2008 rozpoczęto oficjalne prace przy budowie nowej lokomotywowni dla składów ICE. Powstanie ona w Lipsku w obszarze dworca głównego w pobliżu Rackwitzer Straße. Budowa ma się zakończyć pod koniec 2009 roku i będzie kosztować 27,5 miliona €. Zakład będzie się składał z hali warsztatowej długości 225 metrów, wyposażonej w dwa tory. Będzie ona umożliwiała obsługę zarówno zespołów ICE, jak również tradycyjnych składów IC. Obok głównej hali powstaną również budynek z tokarką podtorową oraz tory boczne i sieć trakcyjna nad torami. Lipsk znajduje się na trasie linii ICE 50 (Drezno –Lipsk –Frankfurt nad Menem), linii ICE 28 (Hamburg –Berlin –Lipsk –Monachium) oraz linii IC 55/56 Kolonia/Oldenburg –Magdeburg –Halle (Saale) –Lipsk/Halle Flughafen –Lipsk). Lipsk obsługują pociągi ICE-T z wychylnym pudłem, które zostały wprowadzone w 2000 roku. Od tego czasu ilość pasażerów znacznie wzrosła. Dlatego jest potrzeba rozbudowy zaplecza serwisowego. W Lipsku mają być obsługiwane oba typy zespołów ICE-T serii 411 (siedem wagonów) oraz 415 (pięć wagonów). W zakładzie będą przeprowadzane kontrole bieżące, bieżące utrzymanie, prace przy podwoziach oraz przetaczanie zestawów kołowych. Pracownicy do nowej lokomotywowni będą pochodzić z obecnie istniejących zakładów obsługi wagonów Reisezug-Werkstatt Ost w Lipsku. Nowa lokomotywownia stworzy 70 miejsc pracy. Decyzja o budowie zapadła w 2005 roku.
Źródło: Komunikat prasowy DB