Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Linki nie tylko dla stolic!

inforail
03.12.2013 08:55
Gdzie powinny jeździć Lubuskie Linki? Właśnie ta kwestia została omówiona na ostatniej sesji sejmiku wojewódzkiego. Sprawę szybobusów, z których pierwszy już kursuje, w ramach przejazdów promocyjnych, między obiema lubuskimi stolicami, poruszyli radni Leszek Turczyniak, Grażyna Stawowczyk i Robert Paluch. Jak się okazuje, ich zdaniem szynobusy nie powinny ograniczać się do obsługi połączenia między Zieloną Górą a Gorzowem Wielkopolskim. Radny Paluch postulował, żeby wydłużyć kursy do Nowej Soli i Bytomia Odrzańskiego. – Dalibyśmy tym samym możliwość skomunikowania 90 tysięcy mieszkańców powiatu nowosolskiego – stwierdził. Radny Turczyniak zwrócił natomiast uwagę na konieczność przywrócenia połączeń kolejowych Zielona Góra – Gubin. – Już kilku marszałków podnosiło ten temat, a efektu nie ma. Należy spojrzeć na Krosno czy Gubin, zwłaszcza, że przystanki są przygotowane, oświetlenie też. Apeluję, by uruchomić te połączenia – dodał radny Turczyniak. Z kolei radna Stawowczyk zaapelowała, by skomunikować szynobusami także aglomerację Żagań-Żary. Przypomnijmy, że samorząd województwa zakupił cztery szynobusy w ramach środków pozyskanych z Krajowej Rezerwy Wykonania za sprawne wdrażanie funduszy europejskich. Dwa z nich połączą lubuskie stolice, a dwa będą obsługiwać linię Kostrzyn – Gorzów – Krzyż. Taki podział wynikł z analizy obłożenia pasażerskiego na tych liniach. W przetargu wybrana została oferta bydgoskiej PESY, która dostarcza składy SA139, popularnie zwane Linkami. Lubuskie jest drugim województwem, po zachodniopomorskim, które zdecydowało się na zakup takich pojazdów. Przypomnijmy, że pierwszy szynobus, dostarczony w listopadzie 2013 roku, wyjechał po raz pierwszy 24 listopada, na trasę Zielona Góra –Gorzów Wielkopolski, w ramach tzw. jazd promocyjnych. Czy uda się skierować pojazdy również na inne linie? Wszystko wskazuje na to, że nie. Jak wspomnieliśmy powyżej analiza obłożenia pasażerskiego na liniach województwa spowodowała skierowanie Linków do obsługi tych, a nie innych tras. Zmiana tej decyzji jest raczej mało prawdopodobna.
Pierwszy lubuski Link (źródło: lubuskie.pl)