LINK spodobał się niemieckim przewoźnikom, będą kolejne?
Niemieccy przewoźnicymieli okazję do zapoznania się z LINK-iem wyprodukowanym przez PESA dla NEBpodczas spotkania Grupy ds. Pojazdów stowarzyszenia BAG.
BAG (Bundesarbeitsgemeinschaft der Aufgabenträger ) jest instytucją zrzeszającą 27 związkówwykonujących zadania organizacji kolejowego ruchu regionalnego w całychNiemczech. W ramach BAG działa 10 Grup Roboczych, których głównym celem jestwymiana doświadczeń oraz wspólne reprezentowanie interesów. Członkowiestowarzyszenia odpowiadają za przygotowanie SIWZ i określenie wymagań stawianympojazdom, organizują także przetargi na usługi przewozowe.
Grupa ds. Pojazdów spotkała się w tym roku w Berlinie. 21lutego, w ramach którego to spotkania odbył się przejazd LINKiem eksploatowanymprzez Niederbarnimer Eisenbahn (NEB). Spotkanie odbyło się w centrum obsługiklienta NEB Kundencenter na dworcu Berlin-Lichtenberg, a jego uczestnicyzapoznali się z LINKiem PESA podczas przejazdu na trasie Berlin-Lichtenberg -Alt Rosenthal – Berlin-Lichtenberg.
LINK zebrał dobreopinie, a to cieszy szczególnie, bo członkowie Grupy ds. Pojazdów BAG tonajlepsi na niemieckim rynku specjaliści odpowiadający za zakupy taboru.Podczas podróży chwalili komfort podróży, przestronne wnętrze i wyciszeniewnętrza, z uznaniem wypowiadali się także o designie pojazdu – powiedziałaAleksandra Speier odpowiedzialna za projekt LINK NEB w PESA.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wyprodukowane przez PESA Linki to pierwsze polskie pojazdyszynowe, które uzyskały homologację i zostały dopuszczone do ruchu na terenie Niemiec.Są eksploatowane przez NEB od września 2016 roku. Wożą pasażerów na trasachregionalnych wokół, obsługują między innymi połączenie Berlin ? Kostrzyn. Dotej pory każdy z nich przejechał ponad 100 tysięcy kilometrów, przewoźnik jestz nich zadowolony i nie wyklucza zakupu kolejnych LINK-ów.
„