Linia zmodernizowana, a pociągi mogą przegrać z busami
Linia kolejowa do Terespolazostała zmodernizowana a pociągi i tak mogą przegrać na tej trasie z busami. Dotakich wniosków doszedł poseł Adam Abramowicz. Dlaczego?
Koszt modernizacji to ponad 2 mld złotych. Poprzednia ekiparządząca PO-PSL podjęła decyzję, aby zaraz po zakończeniu modernizacjizlikwidować większość połączeń osobowych. Było to całkowicie niezrozumiałe ikrzywdzące dla mieszkańców Polski Wschodniej. Obecna siatka połączeń jestwystarczająca i zaspokaja potrzeby mieszkańców, dlatego ograniczanie liczbypociągów byłoby powielaniem błędnej polityki PO-PSL, która zakładała rozwójPolski w modelu polaryzacyjno-dyfuzyjnym, a więc nieszczególnie dbała o powiatyna wschód od Wisły. Program zrównoważonego rozwoju obecnego Rządu powinienzapewniać dostęp do możliwości wygodnego podróżowania także dla dotychczaszaniedbywanych terenów ? pisze poseł Abramowicz.
Gdyby PKP IC chciało wprowadzić częściową likwidacjępołączeń na tej trasie i uzasadnieniem miałyby być powody ekonomiczne, to liczbępasażerów podróżujących można bez problemu zwiększyć, stosując lepszą politykęcenową i marketingową. Po przeprowadzeniu modernizacji pociąg z BiałejPodlaskiej do Warszawy jedzie 1 godzinę 40 minut. Busy prywatnych przewoźnikówokoło 3 godziny. Gdyby zliczyć ilość pasażerów przewożonych przez busy iprzenieść połowę z nich do pociągów, to IC miałoby sprzedanych 100 % biletówprzy obecnej siatce połączeń. Pasażerowie wybierają busy, godząc się na dłuższąi mniej wygodną jazdę, tylko ze względu na cenę biletu, która jest o połowęniższa niż cena na biletu na pociąg IC. Wschód Polski nadal jest biednymregionem i cena jest najważniejszym motywem podejmowanych przez konsumentówdecyzji. Zarabianie na niższych marżach, ale większym obrocie jest podstawowązasadą dobrej ekonomii ? pisze poseł Abramowicz.
Poseł zwraca się także do Ministra Infrastruktury iBudownictwa, w związku ze zbliżającą się publikacją rocznego rozkładu jazdypociągów obowiązującego od grudnia 2016 do grudnia 2017, z prośbą o udzielenieinformacji, czy zachowana zostanie dotychczasowa liczba połączeń PKP Intercityobsługujących relację z Warszawy do Terespola? Jeżeli od nowego rozkładu jazdyplanowane są zmiany w liczbie czy też relacji pociągów na rzeczonej trasie, posełprosi o ich wskazanie i przedstawienie argumentów, którymi kierowano się przyewentualnym ograniczeniu liczby pociągów. Gdybanie? Być może. Czekamy nastanowisko MIB. Do tematu będziemy wracać.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„