Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Linia Wrocław-Kluczbork zostanie zrewitalizowana. Ale dopiero w kolejnej perspektywie

inforail
19.07.2018 13:00

Ministerinfrastruktury Andrzej Adamczyk zapewnił w czwartek w Sejmie, że przygotowaniadotyczące projektu modernizacji linii kolejowej 143 na odcinkuWrocław-Namysłów-Kluczbork przebiegają zgodnie z harmonogramem; pozwoli to narozpoczęcie realizacji projektu w kolejnej perspektywie unijnej.

„Realizujemy przygotowania tej inwestycji, mimo że liczymy,iż finansowanie zapewnimy w kolejnej perspektywie unijnej. Nie zaprzepaszczamyżadnego miesiąca w przygotowaniu dokumentacji” – powiedział ministerinfrastruktury Andrzej Adamczyk odpowiadając na pytania posłów w sprawie stanuprzygotowań do modernizacji linii kolejowej nr 143 na odcinkuWrocław-Namysłów-Kluczbork.

Adamczyk przypomniał, że w styczniu tego roku zawarto dwieumowy na opracowanie dokumentacji projektowej na odcinkuKluczbork-Oleśnica-Wrocław Mikołajów, które realizowane są w ramach projektu”Prace przygotowawcze dla wybranych projektów finansowanych ze środków krajowych”.Dodał, że „część A projektu to odcinek Kluczbork – Namysłów, a część B toodcinek granica województwa opolskiego, dolnośląskiegoOleśnica-Wrocław-Mikołajów” .

„Opracowana dokumentacja projektowa w przyszłości pozwoli nawybór wykonawcy robót budowlanych w chwili zapewnienia źródeł finansowania. Tymźródłem finansowania – mamy nadzieję – będą kolejne środki w kolejnejperspektywie unijnej” – mówił minister.

Zaznaczył, że będzie to realizacja „nie w trybie +projektuji buduj+, ale już w trybie +buduj+, czyli bez czasu koniecznego naprzygotowanie dokumentacji technicznej”.

Jak mówił do tej pory opracowana została koncepcjaprogramowo przestrzenna, na podstawie której przygotowany jest raportoddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. „Spodziewany termin uzyskaniadecyzji środowiskowej to czerwiec 2019 r., a uzyskanie ostatecznych decyzjipozwoleń na budowę – styczeń 2020 roku. Okres realizacji zadania na dokumentacjęi nadzór to styczeń 2018 – sierpień 2023” – powiedział Adamczyk.

Zdaniem ministra uzyskanie decyzji środowiskowej i pozwoleńna realizację inwestycji zbiegnie się z uruchomieniem nowej perspektywyunijnej. „Jesteśmy przekonani, że będziemy gotowi w momencie rozpoczęciarealizacji projektu w perspektywie unijnej 2021” – ocenił.

Jak powiedział inwestycja jest „bardzo ważna z punktuwidzenia strategii rozwoju transportu kolejowego w Polsce”.