Leszno po nowemu

inforail
17.06.2018 20:42

Podróżni dogodniejskorzystają z pociągów dzięki komfortowym peronom i windom oraz przedłużonemuprzejściu dla pieszych na stacji Leszno – poinformowały PKP PLK.

Zmodernizowane tory i nowoczesne urządzenia sterowaniazwiększą poziom bezpieczeństwa na trasie Czempiń – Rawicz. PKP Polskie LinieKolejowe podają, że w ramach projektu zmodernizują perony na 5 stacjach i 6przystankach. Będzie 7 nowych bezkolizyjnych skrzyżowań.

Dla podróżnych korzystających z pociągów na stacji Lesznoistotnym efektem przebudowy stacji będą wygodne perony, wyposażone w ławki,nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz czytelne oznakowanie. Dziękiwindom łatwiejszy będzie dostęp do pociągów dla osób o ograniczonej możliwościporuszania się.

Zmodernizowane i przedłużone o 23 m podziemne przejściezapewni bezpieczną komunikację od budynku dworca na perony i dalej, aż na drugąstronę stacji do ul. Towarowej, gdzie miasto planuje parking. Przejście będzieprzebudowane do szerokości 6 m, dobrze oświetlone i odnowione. Od podstawbędzie wybudowany 50 m odcinek. Zarówno wyjście z tunelu na ul. Towarową jak iwyjścia na perony nr 1 i 2. będą miały windę. Dźwigi ułatwią komunikację osobomo ograniczonej mobilności. Zwiększony zakres prac na stacji, to pozaprzedłużeniem przejścia, także przebudowa kanalizacji sanitarnej orazwyburzenie budynku kolidującego z nowym odcinkiem tunelu.

Obecnie na stacji Leszno trwają prace torowe i budowaprzejścia. Widać zabezpieczony stalowymi ściankami wykop. Wykonawca rozpocząłzbrojenie konstrukcji obiektu pod dwoma torami. Wyburzany jest budynek.Następnie nad przygotowanym tunelem dla pieszych ułożone będą tory. Zakończysię także, prowadzona obecnie, budowa peronu nr 2. Finał prac zaplanowano na 3kwartał br.

Przedłużenie przejścia, udogodnienie dla mieszkańców,łączyło się z rozszerzeniem prac na stacji Leszno. Dodatkowe roboty iuzgodnienia, związane z przedłużeniem tunelu wymagały korekty harmonogramurobót. Niezbędne było także uzyskanie pozwolenia na budowę. Zmiany związane zbudową przejścia wprowadzono na wniosek Miasta.

Nowe perony międzyCzempiniem a Lesznem

Na koniec czerwca na szlaku Stare Bojanowo – Przysieka Stara– Kościan planowane jest zakończenie prac w jednym torze (nr 1). Na trasie sąjuż zamontowane podkłady i szyny. Widać nowe przepusty. Rozwieszana jest siećtrakcyjna. Na stacjach budowane są nowe perony, dostosowane także dla osób oograniczonej mobilności. Kolejny etap prac obejmie drugi tor (nr2). Wówczaspociągi będą kursować po nowym torze.

W Rawiczu tunelem nanowy peron i przejazd pod torami

Na stacji w Rawiczu budowany jest nowy peron wyspowy.Bezpieczną komunikację zapewni nowe przejście podziemne. Stacja z komfortowymiperonami i windą będzie dostępna dla osób o ograniczonej mobilności. W mieściezwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Przejazd wpoziomie torów zastąpi wiadukt kolejowy na ul. Piłsudskiego.

Na odcinku od granicy województwa dolnośląskiego do Rawiczamodernizowany jest jeden z dwóch torów (nr 2). Ze względu ograniczonemożliwości kursowania składów, obowiązuje zmieniona organizacja ruchu. Jest onajuż ujęta w rozkładzie jazdy. Szczegółowe informacje podają także przewoźnicy.

Na stacji w Bojanowie będą dwa nowe perony. Obsługępasażerów ułatwi winda oraz nowe przejście podziemne. Modernizowane są takżetory.

Na szlaku Bojanowo – Rydzyna – Leszno budowane są noweperony w Kaczkowie i Rydzynie. Na tym odcinku modernizowany jest także jeden zdwóch torów. Zakończenie prac przy torze zaplanowano na 3 kwartał br. Wkolejnym etapie modernizowany będzie drugi tor.

O projekcie

Zakończenie robót budowlanych zaplanowane jest na 2020 r.Zakładanym efektem modernizacji jest skrócenie czasu podróży między Poznaniem aWrocławiem, w tym na modernizowanym 70 km- odcinku Czempiń – granica woj.dolnośląskiego o około 20 minut. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160km/h, a towarowe do 120 km/h.

Modernizacja na odcinku Czempiń – granica woj.dolnośląskiego obejmuje m.in. tory i sieć trakcyjną. Wybudowanych będzie 5nowych przejść podziemnych, 4 wiadukty kolejowe, 3 wiadukty drogowe. Poziom bezpieczeństwazwiększy modernizacja 24 przejazdów kolejowo-drogowych i montaż nowoczesnychurządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Prace realizowane są w ramach projektu „Prace na liniikolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwadolnośląskiego – Czempin”. Współfinansowanie UE ze środków instrumentu „ŁączącEuropę”. Całkowity koszt projektu to ponad 1,29 mld zł, z czego około 0,99mld zł pochodzi ze środków Unii Europejskiej.