Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Leonkiwicz: Przyglądamy się ofercie międzynarodowej

inforail
18.02.2016 09:23

W nowym rozkładzie jazdy zwiększyliśmy pracę przewozową natrasach międzynarodowych ? powiedział Prezes PKP Intercity. Więcej pociągówprzewoźnika jeździ zwłaszcza w kierunku południowym, przez przejście wChałupkach. Na marginesie warto przypomnieć, że w ostatnich dniach, w związku zpożarem nastawni w Bohuminie, połączenia te zaliczały opóźnienia, o czyminformowaliśmy na łamach InfoRail. Winy w tym przewoźnika nie ma jednak żadnej.

W tym roku chcemy się mocno przyjrzeć tej ofercie ? zapewniaJacek Leonkiewicz. Jest ona przecież nie tylko nowa, ale również niedoskonała,z czego na pewno sprawę zdaje sobie przewoźnik. Przypomnijmy, że segmentprzewozów międzynarodowych to nie tylko nowe połączenia, ale także cięcia. Wnowym rozkładzie jazdy pociągi PKP Intercity nie docierają przecież na Litwę.

Kontrowersje budzą też wagony, jakie obsługują połączeniamiędzynarodowe. Nierzadko są one, delikatnie mówiąc, nie pierwszej świeżości.Nasze pociągi, które wjeżdżają do Czech, stają się tam pociągami w zasadzieregionalnymi ? tłumaczy Jacek Leonkiewicz. Zatrzymują się ?co chwilę?, jest teżduża wymiana pasażerów, co nie sprzyja utrzymaniu wagonów ? dodaje. Część wagonów obsługuje też połączenia wewnętrzne winnych krajach. Inaczej stałyby niewykorzystane ? podsumowuje szef przewoźnika.

Na marginesie warto dodać, że podobne praktyki stosowane sąw Polsce. Wagony obsługujące połączenie EC (EIC) Sobieski z Gdyni do Wiednia sąwykorzystywane również przy obsłudze IC Neptun, który, podobnie jak czeskieexpressy, zatrzymuje się dość często. Wymiana pasażerów jest takżeznaczna.