Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Leonkiewicz: Nie wykluczamy zakupu nowych lokomotyw

inforail
15.10.2015 07:48

PKP Intercity przedstawiły szerokie plany modernizacjitaboru ? lokomotyw i wagonów. Przewoźnik chce wyremontować, w ciągu najbliższychtrzech lat 60 maszyn serii EU/EP07, EP08 i SM42 oraz około 400 wagonów. Nieoznacza to jednak rezygnacji z zakupu nowego taboru. Nie wykluczamy możliwościzakupu lokomotyw ? powiedział Jacek Leonkiewicz Prezes PKP Intercity. I dodał,że mogłyby one zostać nabyte z przeznaczeniem do obsługi jednej konkretnejtrasy. W tym miejscu podał przykład Husarzy, które zostały kupione przezprzewoźnika do obsługi połączeń berlińskich. Prawdopodobnie przewoźnik w najbliższymczasie nie będzie kupował wagonów. Mamy ich aż za dużo ? tłumaczy Leonkiewicz.Remont jest bardziej opłacalny ekonomicznie, zwłaszcza, że kasowanie jednostek,które można wykorzystać w ruchu i zakup nowych byłby niegospodarnością ?dodaje.

Zakup lokomotyw z myślą o obsłudze jednej konkretnej trasymógłby zostać dofinansowany przez Unię Europejską. Będziemy starali siępozyskać środki unijne ? nie ukrywa Jacek Leonkiewicz. Nie tylko namodernizacje taboru i infrastruktury, ale także na zakupy. Szef PKP Intercityuważa też, że nowa perspektywa unijna daje szansę na pozyskanie sporych środków,właśnie m.in. na nowy tabor. Być może uda się zatem otrzymać dofinansowanie zakupunowych lokomotyw.

Przypomnijmy, że ostatnimi nowymi elektrowozami, jakiekupiły PKP Intercity były wspomniane Husarze, dostarczone przez Siemensa. Od2009 roku, a więc od momentu wprowadzenia do eksploatacji tych lokomotyw,przewoźnik kupił już tylko 10 spalinowych Gam.

Jacek Leonkiewicz pytany o wnioski dotyczące dofinansowania unijnegostwierdza, że nie trzeba się przesadnie śpieszyć. Jego zdaniem perspektywa jestdość długa, a przewoźnik na pewno zdąży z przygotowaniem stosownych dokumentów.Leonkiewicz powiedział też, że pod koniec perspektywy mogą pojawić się dodatkoweśrodki, które PKP Intercity będą chciały wykorzystać. Na razie przewoźnik nieprzedstawił szczegółów ile i jakich lokomotyw chciałby zakupić, a także zprzeznaczeniem na jakie trasy.